احترام سردار سلیمانی به روحانیت مثال‌زدنی بود
کد خبر: 3950509
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
مسئول دفتر سپهبد شهید سلیمانی:

احترام سردار سلیمانی به روحانیت مثال‌زدنی بود

سردار ایرانمنش، مسئول دفتر فرمانده سپاه قدس گفت: حاج قاسم سلیمانی با همه اقشار در ارتباط بود و برای همه، به ویژه روحانیت، احترام ویژه‌ای قائل می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار مهدی ایرانمنش، مسئول دفتر فرمانده سپاه قدس در همایش «بزرگداشت شهدای مقاومت» که امروز به همت مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد، در سخنانی به ابعاد مختلف شخصیتی شهیدان والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت.

وی گفت: هرچه داریم، از شهدا داریم؛ امنیت، آسایش، رفاه و پیشرفت، همه از شهداست و ما هر چه برای یکایک آن‌ها مراسم برگزار کنیم و بارگاه بسازیم، باز هم کار خاصی انجام ندادیم، چون شهید به انتخاب خودش مرگش را انتخاب می‌کند و جان خود را در طبق اخلاص تقدیم اسلام می‌نماید، هر چند روایت داریم که پیرو راستین اسلام اگر در بستر هم خدا را ملاقات کند و بمیرد، شهید است؛ از این رو، خداوند به شهدا مقام شفاعت داده است.

سردار ایرانمنش افزود: بزرگان انقلاب و مقام معظم رهبری در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نکات بسیاری گفته اند، ولی من هم به نوبه خود وظیفه می‌دانم گوشه‌ای از مطالبی را که درباره ایشان می‌دانم، بیان کنم. البته خاطرات مجاهدت‌های ایشان در قالب کتاب تألیف و تدوین شده است که ان شاء الله به دست همگان خواهد رسید.

مسئول دفتر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی از نظر زندگی از ابتدا شرایط سختی داشت، ولی از آغاز جوانی وارد عرصه انقلاب شد و با فعالیت‌های مختلف مانند پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) تا مبارزه با نیرو‌های ضد انقلابی حضور گسترده داشت. پس از آغاز جنگ تحمیلی، از سازمان آب کرمان وارد سپاه شد و سال ۵۹ رسماً در دفاع مقدس و جنگ شرکت کرد. نخستین عملیاتی که ایشان حضور داشت، در کرخه نور بود که حاج قاسم در آنجا جانباز شد، ولی بدون وقفه بار دیگر از بیمارستان به خطوط جبهه بازگشت. ایشان کم‌کم با جمع کردن نیروها در کرمان گردان و سپس تیپ ثارالله (ع) را تشکیل داد. فرماندهان دفاع مقدس نیز استعداد خاصی در ایشان دیدند؛ بنابراین، ایشان هم کم‌کم گردان را به لشکر بزرگ ۴۱ ثارالله (ع) تبدیل نمود. حاج قاسم در بیشتر عملیات‌ها هم حضور داشت و هم فرماندهی. در شجاعت و بی باکی بی نظیر بود. شجاعت ایشان به حدی بود که چندین بار تا نزدیک اسارت پیش رفت، ولی سربازان انقلاب ایشان را به عقب برگرداندند.

سردار ایرانمنش ادامه داد: در دنیا در میان فرماندهان کمتر سابقه دارد که به نیروها بگویند بیایید؛ غالباً فرماندهان به نیروها می‌گویند بروید فلان اقدامات را انجام دهید، ولی در جمهوری اسلامی در میدان رزم، شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی به نیروها می‌گفتند بیایید، یعنی خودشان جلوتر می‌رفتند و به نیروها می‌گفتند بیایید و این، نشانه شجاعت خاص همراه با تدبیر ایشان بود. شهید سلیمانی دارای ذکاوت، تیزهوشی و استعداد خاصی بود و مشکلات را ریشه یابی و حل می‌کرد مانند ریشه کنی اشرار در شرق و جنوب که با راه‌اندازی قرارگاه مقدم جنوب شرق قدس توانست شرارت و ناامنی را از منطقه حذف کند. سردار سلیمانی در ۱۵ بهمن سال ۷۶ رسماً به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. نخستین حرکت ویژه سردار در سمت فرماندهی سپاه قدس، حل مسئله طالبان در افغانستان بود که تا حد بسیار زیادی طالبان را از صحنه کنار زد و نقشه‌های دشمنان را در نطفه خفه کرد. از دیگر فعالیت‌های عمده سپاه قدس به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تجهیز حزب الله لبنان بود که پیروزی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه لبنان و ۸ روزه و ۲ روزه غزه، از برکات این تجهیز بود.

سردار ایرانمنش با اشاره به استقبال بی نظیر جهان اسلام در گرامیداشت و تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ویژگی دیگر سردار این است که دنیا در شناخت او به تعظیم درآمد. این‌ها از فروتنی ویژه سردار بود؛ او مصداق «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بود. حاج قاسم با همه قشر های مردم در ارتباط بود و برای همه، به ویژه روحانیت، احترام ویژه‌ای قائل می‌شد. در گردان‌های ایشان حتماً تا حدود 10 روحانی حضور داشت. حاج قاسم به خانواده‌های شهدا و جانبازان توجه ویژه داشت و علی رغم مشغله‌های فراوان، شخصاً کارهای خانواده‌های شهدا و جانبازان را پیگیری می‌کرد و خیلی مهم است که فرماندهی در این حد و سطح این قدر وقت بگذارد. این در حالی بود که اگر مقامات خارجی مثلاً جان کری درخواست ملاقات با سردار سلیمانی را داشتند، ایشان اهمیت نمی‌داد... البته در مواردی مانند قضیه داعش هم سردار شخصاً به مسکو رفت و با پوتین گفتگو کرد و اقدامات سازنده و نتیجه بخشی در این زمینه انجام داد. شجاعت فراوان سردار سلیمانی مثال زدنی بود. ایشان پس از اصرار فراوان از مقام معظم رهبری توانست اجازه حضور خود را در سوریه بگیرد و تأکید در این بود که اعتقاد داشت حضور ایشان در آن منطقه تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. توجه ویژه سردار به اطرافیان و تکریم همگان بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی آنان، از دیگر ویژگی‌های اخلاقی ایشان بود؛ مشورت، در همه ابعاد کاری حاج قاسم موج می‌زد و می‌کوشید سخن و نظر اطرافیان را درباره مسائل مربوط بشنود. وقت گذاشتن برای مردم و خسته نشدن و در واقع خستگی را خسته کردن، نشانه اخلاص بالا و عجیب ایشان بود. شهید سلیمانی بسیار اهل بذل و بخشش و صله بود. وقتی از ایشان پرسیدند آیا شما ما را شفاعت می‌کنید، گفت: دعا کنید شهید شوم؛ آن وقت، ان شاالله، شفاعت می‌کنم.

وی در ادامه درباره شخصیت سپهبد شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار اصلاً موافق خط و خطوط های پراکنده سیاسی نبود و می‌گفت اگر همه در یک جهت باشند، بهتر می‌توانیم کار کنیم و در این زمینه، تذکرات لازم را به افراد مسئول می‌داد. خستگی ناپذیر بودن، از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود. ایشان پیش از طلوع آفتاب شروع به فعالیت می‌کرد و تا نزدیک بیست ساعت و بیشتر، کار می‌کرد و به همین صورت، نزدیک به چهل سال در جهاد و مبارزه و هجرت بود.

این مقام مسئول در سپاه قدس ضمن اشاره به ولایت پذیری ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تابع محض ولایت بود و قائل بود مسئله ولایت پذیری و اطاعت تام از ولایت، از شئون عاقبت به خیری است و آن قدر این قضیه برای ایشان اهمیت داشت که در وصیت نامه شان هم بیان شده است. تأکید سردار، یعنی بدانید اگر امروز پرچم جمهوری اسلامی سرافراز است، نتیجه تبعیت از رهبری و فصل الخطاب دانستن سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. آنچه در مرتبه بعد برای سردار اهمیت بالایی برخوردار بود، حفظ این نظام اسلامی بود؛ همان طور که در وصیتنامه اش گفت، اگر این نظام آسیب ببیند، دیگر از اسلام خبری نیست. در بحث هسته‌ای که سؤال می‌شد، می‌گفت اگر همه تجهیزات ریز و درشت هسته‌ای خود را در دریا بریزیم، باز هم امریکا دست از سر ما بر نخواهد داشت و دنبال بهانه‌های دیگری خواهد بود، زیرا استکبار همیشه پیشرفت خود را در عقب نگه داشتن دولت‌ها و کشور‌ها می‌بیند.

سردار ایرانمنش با اشاره به گفت وگوی صمیمانه با حاج قاسم درباره برخی مسائل در سال ۹۷ تصریح کرد: بنده به ایشان عرض کردم ما شهادت شما را پس از ۱۲۰ سال از خدا خواسته ایم، سردار در پاسخ گفت: نه، اثری که اکنون خون من در جوانان دارد، در آینده نخواهد داشت؛ در واقع شهید حاج قاسم سلیمانی تأثیر خون خود را هم در جامعه جهانی می‌دانست و همه ما این را به عینه شاهد آن بودیم. اکنون امریکایی که خود را همه کاره می‌داند، برای برگزاری مراسم تحلیف چقدر ناتوان است و چه اندازه تدارک دیده است تا بتواند این مراسم را برگزار کند. این روزها، روز افول امریکاست. در زمان امام خمینی (ره) شاهد افول و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بودیم و ان شاءالله در زمان زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با عنایت خاص امام زمان (عج) و اثر خون سردار شهید سلیمانی، شهدای مقاومت و یمن و اقصی نقاط جهان، شاهد فروپاشی امریکا و امپریالیسم خواهیم بود، همان طور که هم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم شهید ابومهدی المهندس چندین سال پیش در زمان تصدی ریاست جمهوری ترامپ، به این نکته اشاره کردند که این شخص امریکا را نابود می‌کند.

وی افزود: چندین جا دستخط سردار وجود دارد که نوشته است: خدایا، مرا در راه این نظام تکه تکه کن و البته جنازه ایشان هم همین طور بود و همان شد که از خدا می‌خواست. ایشان بارها در برابر تهدید منافقین نوشت: ان شاءالله من به دست بدترین دشمنان اسلام تکه تکه خواهم شد و ایشان از شهادت خود خبر داشت.

انتهای پیام
captcha