تعداد بیمه‌شدگان قرآنی کشور به ۱۰ هزار نفر افزایش می‌یابد
کد خبر: 3950363
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

تعداد بیمه‌شدگان قرآنی کشور به ۱۰ هزار نفر افزایش می‌یابد

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به فعالیت هفت هزار بیمه‌شده قرآنی در کشور، بیان کرد: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

فعالیت ۷ هزار بیمه‌شده قرآنی در کشور/ ۲ هزار ظرفیت جدید ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، هشتم بهمن‌ماه در دومین روز سفر خود به لرستان به همراه هیئت همراه، از دو مؤسسه قرآن و عترت سیل‌زده شهرستان پلدختر بازدید کرد.

فقهی‌زاده در این سفر از مؤسسه‌های فرهنگی قرآن و عترت ظهور و گل‌های محمدی پلدختر که در جریان سیل سال گذشته دچار خسارت شده بودند، بازدید کرد و در جریان مشکلات و معضلات این مؤسسات قرار گرفت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدیدها بر لزوم توجه به برگزاری فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و جذب کودکان و نوجوانان تأکید کرد و در ادامه از ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه شهرستان پلدختر بازدید کرد.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه فعالان قرآنی

عبدالهادی فقهی‌زاده همچنین در دیدار با فعالان و نخبگان قرآنی لرستان، گفت: قرآن کریم بیدارکننده از غفلت، نور مبین، شفاعت‌دهنده و چراغ راه است و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن در صدد بی‌نیاز کردن ما به این کتاب آسمانی هستند، اما مردم باید خود را نیازمند قرآن بدانند.

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار بیمه شده قرآنی در کشور، ادامه داد: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت ۲۰ میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات چهار درصد به فعالان قرآنی تأمین اعتبار کرده است، افزود: نمایشگاه ملی مجازی قرآن کریم برای نخستین بار از پنجم تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند منابع مطالعاتی مورد نیاز خود را به بهترین شکل تهیه کنند.

وی با بیان اینکه برای فعالان قرآنی در سطح ملی تخفیف‌های حمایتی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین از ۷۳ طرح ملی مؤسسات مردمی _ قرآنی در فضای مجازی حمایت شده است.

معاون قرآن و عترت وز‌ارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علامه سیدجعفر شهیدی در زمینه علمی و دانشگاهی قرآن کریم، اظهار کرد: لرستان چهره‌های شاخص بسیاری را به جامعه فرهنگی، هنری و دینی کشور تقدیم کرده است و در حوزه قرآن کریم نیز چهره ماندگار و شاخصی همچون علامه سید‌جعفر شهیدی، نیز از مفاخر این استان است که در محافل علمی و دانشگاهی قرآن کریم همواره منشاء و منبع کارهای بزرگی بوده است.

فقهی‌زاده افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای معرفی و شناساندن عالمان قرآنی از برگزاری آیین ملی بزرگداشت و تبیین زوایای مختلف شخصیتی و علمی علامه شهیدی حمایت ویژه می‌کند و امیدوارم مقدمات این برنامه در استان و با همکاری و هماهنگی مسئولان فراهم آید.

تقویت مؤسسات قرآن و عترت لازمه توسعه فرهنگ دینی است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفر دو روزه به لرستان، در جریان بازدید از دو مؤسسه قرآنی خرم‌آباد، ضمن تأکید بر نقش ویژه مؤسسات قرآنی در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان خود را برای حمایت از فعالیت مؤسسات قرآن و عترت به‌کار گرفته است و تلاش می‌کنیم هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ معنوی و تقویت منابع آموزشی و حمایت‌های گوناگون از فعالان این عرصه از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

وی افزود: لرستان در زمینه نیروی فعال در حوزه قرآن از ظرفیت خوبی برخوردار است و نیاز است پژوهش در حوزه قرآن در این استان تقویت شود.

انتهای پیام
captcha