تدوین سند جامع فرهنگی لرستان با محوریت قرآن باشد
کد خبر: 3950055
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
معاون وزیر ارشاد:

تدوین سند جامع فرهنگی لرستان با محوریت قرآن باشد

معاون وزیر ارشاد به تدوین سند جامع فرهنگی لرستان از سوی شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که فرهنگ قرآنی محور تدوین این سند باشد.

تدوین سند جامع فرهنگی لرستان با محوریت قرآن باشدبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عصر امروز، هفتم بهمن‌ماه در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: پایبندی مردم لرستان به آموزه‌های دینی و قرآنی و ارادت‌ آنها به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در تمام کشور زبانزد است.

وی افزود: فرهنگ قرآنی برجسته‌ترین بُعد فرهنگ عمومی است و جای خرسندی دارد که در استان‌هایی همچون لرستان، کمیته تخصصی قرآن و عترت در ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده و با جدیت کار خود را دنبال می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه لرستان در دو جنبه اسلامیت و ایرانیت نظام دارای جایگاهی ویژه و خاص بوده و در هر دو حوزه همواره درخشان ظاهر شده است، ادامه داد: قرآن کریم مبدأ سه پدیده عقیده، ایمان و عشق و عاطفه است، کما اینکه تلفیق این سه پدیده، سعادت الهی و ابدی را به‌دنبال دارد و هر زمان که ایمان با عشق و عقیده همراه شود، به کمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایمان در مکتب اهل‌بیت تجلی یافته از عمل است و ایمان مبدأ عمل و عمل مقوم ایمان است، گفت: بنا بر گزارش دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، تدوین سند جامع فرهنگی استان در دستور کار این شورا است و نکته‌ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد، این است که فرهنگ قرآنی باید محور تدوین این سند باشد.

انتهای پیام
captcha