توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی لرستان ضروری است
کد خبر: 3949950
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی لرستان ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی برنامه‌های قرآنی و وحدت رویه ادارات متولی امر قرآن، گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی لرستان ضروری است.

توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی لرستان ضروری استبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، هفتم بهمن‌ماه در دیدار با عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: لرستان دارای مردم ۱۰۰ درصد شیعه است که یکی‌ از مهم‌ترین شاخصه‌های آن‌هاست.

وی با تأکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌های ویژه قرآنی لرستان، افزود: لرستان دارای مردم با اصالت، خون‌گرم، صمیمی و آماده برای هرگونه فداکاری است، کمااینکه ولایت‌مداری شاخصه اصلی مردم لرستان است.

ثمینی با اشاره به اینکه دشمنان هرگونه توطئه را بر علیه این مردم تدارک دیده‌اند، اضافه کرد: مردم لرستان فرهنگ بسیار غنی و اصیل دارند که باید تلاش کنیم با اصالت خودشان فاصله نگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، نیازمند وحدت رویه ادارات متولی امر قرآن هستیم، گفت: لرستان قاری‌های بین‌المللی و به نام و همچنین استعدادهای زیادی دارد که باید به آنها رسیدگی شود و در شرایط کرونایی کار سخت‌تر شده است.

وی با بیان اینکه حق لرستان برای توسعه بیش از این حرف‌هاست و در عین حال نظام برای توسعه استان خدمات زیادی داشته است، افزود: عقب‌ماندگی‌های لرستان تاریخی است، در جنگ خاکریز دوم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

ثمینی ادامه داد: در صدد هستیم کنگره بزرگداشت ۶۳۰۰ شهید استان را برگزار کنیم که کمیته‌های ۲۲گانه در حال فعالیت هستند تا بتوانیم رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم این دیار را معرفی و یاد و خاطره شهدای این استان را گرامی بداریم‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان رزمندگان و جانبازان فراوانی دارد بر لزوم توجه ویژه به این استان تأکید کرد و با اشاره به اینکه در زمان پساجنگ اولویت را به استان‌های مرزی دادند، ادامه داد: قابلیت‌های زیادی در استان داریم که باید به آن‌ها رسیدگی شود که یکی از این قابلیت‌ها وجود استعدادهای مطلوب قرآنی است.

لرستان از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی است

عبدالهادی فقهی‎زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه این استان با فرهنگ غنی و بزرگان فرهنگی و دینی‌اش در کشور زبانزد است، گفت: لرستان هم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته و با تربیت شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله‌العظمی بروجردی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، علامه شهیدی و... در کل کشور شاخص است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یکصد مؤسسه قرآنی فعال در لرستان مشغول به ارائه خدمات قرآنی هستند و نیاز است ضمن تقویت این مؤسسات، زمینه فعالیت سایر مراکز نیز فراهم شود، افزود: حق لرستان در کشور بسیار بیش از این است و ما در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآن و عترت در این استان تمام ظرفیت خود را به‌کار خواهیم گرفت.

فقهی‌زاده در پایان تأکید کرد: در همین راستا مقرر شده است که تا پایان دولت دوازدهم میزبانی یک رویداد بزرگ و مهم ملی به لرستان واگذار شود که تجربیات گذشته به‌خوبی نشان داده این ظرفیت در استان موجود است و لرستان به‌خوبی از پس اجرای این برنامه برمی‌آید.

انتهای پیام
captcha