کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی «تطهیر» بود
کد خبر: 3949121
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
آیت‌الله محسن اراکی:

کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی «تطهیر» بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی کلمه «تطهیر» بود و این طهارت از مال حلال کسب شده بود و بارها از بزرگان دینی این مسئله مهم را شنیده‌ایم.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، عصر روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت شصت‌و‌سومین سالگرد ارتحال کربلایی کاظم ساروقی و یادواره شهدای ساروق، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشته و توانستند با فرماندهی مدبرانه و حکیمانه انقلاب را به ثمر نشانند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی قانون خداوند و نظام الهی را در جامعه حاکم کرد و مردم را از شر نظام طاغوت و ستمکار شاهنشاهی نجات بخشید. وقتی انقلاب اسلامی روی کار آمد با جاری شدن قوانین الهی بر جامعه شاهد حرکت و جهشی فوق‌العاده بودیم و امروز داشته‌ها و دستاوردهایمان برگرفته از اجرای روح قرآن و احکام اسلامی در جامعه است.

آیت‌الله اراکی به تشریح نکاتی در خصوص زندگی کربلایی کاظم ساروقی پرداخت و بیان کرد: سیره و زندگی کربلایی کاظم ساروقی درس‌های فراوانی دارد که امروز تبیین این درس‌های مهم از نیازهای مهم جامعه محسوب می‌شود. برگزاری برنامه‌هایی همچون بزرگداشت این حافظ قرآن بسیار اهمیت دارد و می‌تواند برای جامعه منشأ خیر باشد.

این مقام مسئول ضرورت عمل به قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: عامل به مبانی قرآن بودن را باید از کربلایی کاظم آموخت، توجه به معنای آیات اهمیت بسیار دارد. چراکه آموزه‌های کلام حی باید در همه ابعاد زندگی نمایان باشد. این حافظ قرآن به زکات و لقمه حلال بسیار توجه داشت و ما نیز اگر قصد داریم در مسیر سعادت گام برداریم باید به مبانی الهی عمل کنیم. آیات الهی زمینه رشد و تکامل دنیوی برای رسیدن به مقصود نهایی که قرب الی‌الله است را فراهم می‌کند.

به‌گفته وی خداوند متعال در قرآن کریم بارها تأکید کرده که اگر می‌خواهید مالتان رشد پیدا کند به زکات اهمیت دهید و در واقع توجه به زکات علاوه بر اینکه مال انسان را رشد می‌دهد موجب تطهیر و رشد خود انسان نیز می‌شود که این در نهایت جامعه را تطهیر می‌دهد و جامعه به رشد عجیبی می‌رسد.

آیت‌الله اراکی اضافه کرد: کربلایی کاظم ساروقی به معنای واقعی کلمه تطهیر بود و این طهارت از مال حلال کسب شده بود و بارها از بزرگان دینی این مسأله مهم را شنیده‌ایم. لازم است ما نیز همچون این حافظ قرآن روزی حلال را مورد تأکید قرار دهیم. همچنین در طول تاریخ بارها شاهدیم که خداوند متعال کرامات و عنایات بسیاری به روستاییان عطا کرده است که مهمترین شاخصه عنایات مال حلال و پرداخت زکات بوده است. دشمن می‌خواهد جامعه ما پاک نباشد تا از رشد جلوگیری کند. بنابراین، از هر طریقی به دنبال ضربه زدن برای آلوده کردن جامعه است.

وی با بیان این نکته که تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله و مقاومت با شبیخون استراتژی و امری راهبردی است، اظهار کرد: به مسئله شبیخون و یا تهاجم فرهنگی باید اهمیت دهیم، چراکه دشمن با شبیخون فرهنگی آلوده‌سازی جامعه را دنبال می‌کند، چه بسا تهاجم فرهنگی و آلودگی آن بدتر و خطرناک‌تر از ویروس منحوس کرونا است و می‌تواند یک منطقه و یا جامعه‌ای را آلوده کند. دشمن می‌داند اگر تهاجم فرهنگی فراگیر شود جامعه اسلامی ضربه می‌خورد پس باید هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: اسلام ناب محمدی(ص) برای پاک شدن و تطهیر است که اگر مکتب اسلام ناب به خوبی در جامعه طنین‌انداز شود شاهد معجزه خواهیم بود. آیات قرآن همچون چشمه‌ای جوشان برای تطهیر افراد و جامعه هستند و انقلاب اسلامی چشمه جوشانی است که آثار و برکات آن به خوبی به جوامع زیادی منتقل شده و امروز بشریت از وجود انقلاب اسلامی بهره‌مند است. از سوی دیگر دشمن به دنبال ضربه زدن به چشمه جوشان اسلام ناب محمدی و خیمه انقلاب اسلامی است و پسندیده است نسبت به شگردها و توطئه‌های دشمنان آگاه بوده و هوشیار عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha