اخذ سند مالکیت موقوفه سید احمد مدنی
کد خبر: 3948999
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

اخذ سند مالکیت موقوفه سید احمد مدنی

مدیر کل اوقاف لرستان از اخذ سند مالکیت شش دانگ عرصه موقوفه سید احمد مدنی ازنا به مساحت ۱۲۳۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفه دارای ۹۰ رقبه با چندین نیت است که  تعزیه‌داری و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اصلی‌ترین نیت این موقوفه به‌شمار می‌رود.

موقوفه سید احمد مدنی ازنا ۹۰ رقبه داردبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت اراضی وقفی و از هرگونه تعریض به آن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اوقاف طی سال‌های اخیر سنددار کردن اراضی وقفی را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف کشور و سازمان ثبت اسناد صورت می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان  از اخذ سند مالکیت شش‌دانگ عرصه موقوفه سید احمد مدنی شهرستان ازنا  خبر داد و تصریح کرد: اراضی موقوفه سید احمد مدنی شامل شش دانگ روستای امامزاده قاسم(ع) شهرستان ازنا است.

طباطبایی مساحت موقوفه مدنی را ۱۲۳۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این موقوفه که دارای ۹۰ رقبه نیز هست  داری چندین نیت است که  تعزیه‌داری و عزاداری حضرت سیدالشهدا اصلی‌ترین نیت این موقوفه به‌شمار می‌رود.

وی ضمن درخواست از مردم جهت انعقاد قرارداد با موقوفه جهت پرداخت اجاره‌بها در راستای اجرای امینانه نیت واقف، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفه کمتر از انجام وقف نیست و مردم با عمل به وقف می‌توانند در این کار خیر شریک باشند.

انتهای پیام
captcha