مسابقات قرآن ویژه فرزندان شاهد در ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 3947933
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
همزمان با دهه فجر؛

مسابقات قرآن ویژه فرزندان شاهد در ملایر برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از برگزاری مسابقات قرآن و احکام ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر این شهرستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

مسابقات قرآن فرزندان شاهد در ملایر برگزار می‌شودمحمدابراهیم مرادی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یک‌هزار و 100 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: همه‌ ساله در راستای گرامیداشت یاد و نام شهدا یادواره‌هایی در مناطق مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در مناسبت‌های مختلف در طول سال بیش از 50 یادواره شهدا در ملایر برگزار می‌شد، گفت: با توجه به وضعیت کشور در ایام کرونا به‌دلیل جلوگیری از تجمعات، یادواره‌های شهدا در سال‌ جاری در شهرستان برگزار نشد.

مرادی با بیان اینکه در طول سال‌ جاری برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله سرکشی از خانواده معظم شهدا انجام شده است، گفت: این سرکشی‌ها به‌صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در دهه فجر، گفت: کنگره سراسری تجلیل از زنان شهید و جانباز همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز برگزار می‌شود.

مرادی با بیان اینکه ملایر 38 زن شهیده و 26 زن جانباز دارد، بیان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط و اجازه برگزاری تجمعات از سوی ستاد ملی کرونا یادواره شهدای ملایر نیز با محوریت تجلیل از زنان شهید و جانباز در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقات قرآن و احکام ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر ملایر در دهه فجر خبر داد و گفت: این مسابقات 18 بهمن‌ماه سال جاری با حضور فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر افزود: مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، احکام و اخلاق اسلامی و تفسیر برگزار و به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی اهدا خواهد شد.

مرادی با اشاره به برگزاری همه‌ ساله مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف، گفت: تاکنون نیز رتبه‌های برتر استان و کشوری را در این مسابقات از شهرستان داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی در طول سال، گفت: به صورت میانگین سالانه 200 نفر از آموزش‌های قرآن در رشته‌های مختلف بهره‌مند ‌می‌شوند.

مرادی گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و روخوانی، تفسیر و مفاهیم با حضور مربیان برجسته در محل بنیاد شهید و مسجد سیدالشهدا(ع) در چهارراه شقایق برگزار می‌شود که حدود یکصد نفر در محل بنیاد و 80 نفر نیز در مسجد سیدالشهدا(ع) در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه جشن‌های انقلاب و ولادت حضرت زهرا(س) برای خانواده شهدا و ایثارگران به‌عنوان برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده این نهاد در دهه فجر، گفت: مسابقه ورزشی تنیس روی میز برای همسران و دختران شاهد و ایثارگر، مسابقه تیراندازی ویژه جانبازان، سرکشی از خانواده شهدای انقلاب، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برگزاری دوره‌های سبک زندگی و آموزش خانواده و... نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در دهه فجر است.

انتهای پیام
captcha