تألیف ۲۰۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در لرستان
کد خبر: 3947638
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

تألیف ۲۰۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در لرستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این استان خبر داد.

تألیف ۲۰۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در لرستانمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با توجه به نقش و اهمیت تألیف کتاب در معرفی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، گفت: تاکنون 200 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان لرستان تألیف شده است.

وی ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس را یک وظیفه و مسئولیت خطیر دانست و افزود: این تعداد کتاب مرتبط با دفاع مقدس لرستان، توسط اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان جمع‌آوری شده است که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

رشیدی در ادامه تدوین دانشنامه دفاع مقدس را گامی در جهت معرفی فرهنگ دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه این دانشنامه در باغ موزه دفاع مقدس لرستان نگهداری خواهد شد، ادامه داد: در این دانشنامه دفاع مقدس تلاش شده به همه ابعاد هشت سال دفاع مقدس توجه شود تا جوانان و آیندگان بدانند نقش مراکز و مربیان آموزشی در دفاع مقدس چه بوده است که در این راستا نیاز است اطلاعات و آمار مراکز آموزشی استان گردآوری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه در دانشنامه دفاع مقدس باید به این موضوع پرداخته شود که دشمن در جنگ هشت ساله علیه ایران از انواع سلاح‌ها استفاده می‎کرده است، اضافه کرد: تحریف و فراموشی دو آسیب تهدیدکننده برای تاریخ است و اگر امروز ما خاطرات دفاع مقدس را ننویسیم، به فراموشی سپرده می‌شوند و اشخاصی در مورد دفاع مقدس خواهند نوشت که آن دوران را درک نکرده‌اند.

وی در ادامه به نقش گروه‌های جهادی در پیشرفت امور فرهنگی، اقتصادی، علمی و ... اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در گردآوری زندگینامه و خاطرات شهدا و تاریخ شفاهی پیشکسوتان، نقطه عطفی در حوزه چاپ و نشر مرتبط با دفاع مقدس محسوب می‌شود که در این راستا گروه‌های جهادی که در شهرستان‌های استان فعالیت دارند می‌توانند خاطرات و زندگینامه شهدای شهرستان محل سکونت خود را جمع‌آوری و به اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تحویل دهند این در حالی‎است که این اداره‌کل از چاپ کتاب و برگزاری یادواره‌های شهدا و ... همکاری لازم را با ارگان‌ها و سازمان‌ها خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: این اداره کل برای مراحل نگارش کتاب‌های خاطرات مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس، اعم از مصاحبه، پیاده‌سازی، تایپ، ویراستاری و ...، همکاری لازم را با صاحبان خاطرات و نویسندگان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha