مکتب شهید سلیمانی قدرت نرم‌افزاری و راهبردی در شکست آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل
کد خبر: 3947015
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
سرلشکر پاسدار صفوی بیان کرد:

مکتب شهید سلیمانی قدرت نرم‌افزاری و راهبردی در شکست آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا مکتب شهید سلیمانی را قدرت نرم‌افزاری و راهبردی شکست آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل دانست.

به گزارش ایکنا، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پیش نشست «دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز»، با بیان اینکه مکتب فکری چشم‌اندازی فلسفی، جنبشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است، گفت: مکتب، مجموعه‌ای از اعتقادات محکم و اخلاق و رفتارهای مرتبط برخاسته از باورهای قلبی و عملکرد منبعث از اندیشه و تفکر انسان است، به گونه‌ای که از او شخصیت جامع و الگو ارائه دهد. مکتب، مجموعه جهان‌بینی و ایدئولوژی و رفتارهای متفاوت اما همسو است که نیازهای فکری و عملی را برای رسیدن به رشد و کمال انسان روشن می سازد.

سرلشکر صفوی با تعریف مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: مکتب سلیمانی یعنی مکتب اسلام ناب محمدی(ص) که در عصر حاضر مصداق این مکتب، رهبری و ایدئولوژی و پرچمداری این مکتب را حضرت امام خمینی(ره) و هم اکنون حضرت امام خامنه‌ای عهده‌دار هستند. مهم‌ترین کارکرد و عملکرد این مکتب تربیت و ساختن ملت جوانی است که توانستند تحت تأثیر این ایدئولوژی و مکتب چهار رخداد راهبردی را در 42 سال گذشته رقم بزنند.

وی در برشماری چهار رخداد راهبردی 42 سال گذشته یادآور شد: پيروزی انقلاب كبير اسلامی در ايران، پيروزی در دفاع مقدس، تثبيت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نظام مردمسالاری دينی و شكل گيري و تشكيل جبهه مقاومت ضدصهيونيستی و ضداستكباری چهار رخداد راهبردی بود که توسط تربیت شدگان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) رقم خورد.

صفوی افزود: شهيد سليماني تربيت شده مكتب اسلام ناب محمدی(ص) است و این سه ركن اساسي در انديشه و تفكر و اخلاق و رفتارهای اجتماعی و جهادی و مديريت و فرماندهی‌اش، اساس كار و رفتار او بود.

وی با بیان اینکه شهید سليمانی يك فرد انقلابی بود که در مكتب سپاه پاسداران و دفاع مقدس آموزش ديد گفت: او پاسدار واقعی اسلام و امام حسين(ع) و سرباز امام زمان(عج) بود. او نشان داد در چارچوب مكتب اسلام و رهبری امامين انقلاب فكر مي كند، عمل می‌كند و عملیات‌های جهادی و انقلابی‌اش را در سطح راهبردی و در منطقه غرب آسيا و تحت تاثير اين مكتب اسماني اجرا کرد.

مؤلفه‌ها و اصول حاکم بر مكتب شهيد سليمانی

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در تشریح 7 مؤلفه و اصول حاکم بر مكتب شهيد سليماني گفت: اعتقاد كامل به معاد و قران و مكتب اسلام و حقانيت مكتب اسلام و شيعه اثنی عشری، عشق به خدا و خلق خدا خصوصا مستضعفان كه تحت سلطه مستكبران هستند از مؤلفه های مکتب سلیمانی هستند.

وی افزود: اعتقاد به جهاد في سبيل الله بصورت مستمر تا اشكارشدن غلبه اسلام بر كفر و شرك جهانی، اعتماد و اتكال به نصرت الهی در همه شرایط زندگی و عمليات‌های دفاع مقدس از دیگر مؤلفه‌هاست.

فرمانده عالی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: همان طور كه ما در عمليات هاي دفاع مقدس در کنار تدبير و طرح ريزي عمليات ها، در نهايت به نصرت الهي اعتماد و توسلات ائمه اطهار(ع) ايمان كامل داشتيم، اين بزرگوار هم در طول ٢٢ سال فرماندهی نيروی قدس و مبارزه بی‌امان با صهيونيست‌ها، امريكايی‌ها و داعشی‌ها علاوه بر خردمندی و تدبير و شجاعت، اعتمادش به نصرت الهی كامل بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در توصیف سایر مؤلفه‌ها و اصول حاکم بر مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: اصول حاكم بر مكتب سليماني دشمن شناسي و اقدام به موقع عليه دشمنان، التزام عملي و قلبي به تدابير رهبری است. در مكتب سليمانی، مردمداری و مردم‌ياری و خدمت به عموم انسانها از هر ملت و آيينی حتی انسان‌های غير مذهبی دارای یک اصل است، اين جزو مكتب سليماني و اسلام ناب است.

اصول حاکم بر فرماندهی و مدیریت راهبردی مکتب سلیمانی

وی در ادامه به اصول حاكم بر فرماندهي و مديريت راهبردي مكتب سليماني پرداخت و ادامه داد: شناخت عميق آمريكايي ها و صهيونيست ها و راهبردهاي انان در منطقه و وابستگان ضعيف آنها در برخي از كشورهاي عربی، شناخت راهبرد انها براي منطقه و اسلام، شناخت ظرفيت هاي مردمي و خلق قدرت از اين ظرفيت ها در فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی برجسته بود.

سردار صفوی با اشاره به قابلیت های سردار سلیمانی در ظرفیت سازی جبهه بین الملل مقاومت اسلامی تأکید کرد: فرماندهي و مديريت و ساماندهي نيروهاي مردمي كشورهاي مختلف در جبهه مقاومت، از حيدريون و زينبيون و فاطميون، هنر بالايي بود که توسط شهید سلیمانی به انجام شد. شهید سلیمانی جبهه مقاومت را بازتعریف کرد، در مكتب سليماني جبهه مقاومت از شرق مديترانه تا غرب آسيا تا جنوب امريكا گسترده است.

قدرت فرماندهی همزمان شهید سلیمانی در سطوح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی

سرلشکر صفوی قدرت فرماندهي همزمان شهید سلیمانی در سطوح تاكتيكي، عملياتي و راهبردي را از ویژگی های منحصربه‌فرد شهید سلیمانی دانست که سایر فرماندهان کمتر از آن برخوردارند.

وی افزود: ما چنين فرماندهاني كمتر داريم، كه هم تاكتيك بكارگيري انواع سلاحها در انواع صحنه هاي عملياتي را بشناسد، بداند با موشك كورنت چگونه عمليات كند، چگونه در سطح عملياتي چندين هزار نيروي عملياتي را در كنار ارتش هاي كلاسيك وارد عمليات كند و راهبرد شكست امريكا و رژيم صهیونیستی و برخي از كشورهاي عربي را تشخيص دهد و در سطح راهبردي بتواند با روساي جمهور روسيه، تركيه، عراق و افغانستان بعنوان يك ديپلمات ورزيده مذاكره كند. این ناشی از عملکرد ایشان در سطح راهبردي است.

شهید سلیمانی زمان را از دست نمی‌داد

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه سختي هاي دوره كودكي و نوجواني شهید سلیمانی كه در كتاب خودنوشت اش چاپ شده است و تجربه و مصيبت هاي دوران دفاع مقدس از او شخصيتي بردبار، صبور و مقاوم در برابر شدائد ساخته بود تصریح کرد: فشارهاي زيادي بر جسم و جان اين انسان مطلوب الهي و بنده صالح خدا وارد شده بود، او زمان را از دست نمي داد حتي وقتي در ماشين بود يا قران مي خواند يا فكر مي كرد يا مي نوشت. از نظر ويژگي هاي اخلاقي او يك پاسدار انقلابي با روحيه جهادي و جسارت مقابله با دشمن بود.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه جنگيدن با دشمن جسارت و شجاعت و نترسيدن از مرگ مي خواهد افزود: آنهایی كه در دفاع مقدس به میدان آمدند انسان هاي شجاع بودند، ترسو ها هيچگاه به جنگ نیامدند، ترسوها به مدافعان حرم نپیوستند.

حاج قاسم از سیم خاردار نفسش عبور کرده بود

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: حاج قاسم از سیم خاردار نفسش عبور كرده بود. در حرف آسان است اما در عمل مشكل است او ارامش و اعتماد به نفس بالایی داشت. متوكل بر خدا و متوسل بر امامان بود و عقلانيت و دورانديشي را همراه با اعتقادات قلبی اش در عمليات ها شركت مي داد.

وی افزود: حاج قاسم اهل تحزب و نگرش حزبی نبود، خط امام و ولايت خط سياسی و خط قرمز او بود، هر کسی با امام و رهبري بود قاسم به او نزديك بود هر که از امام و رهبری دور می‌شد قاسم هم از او فاصله می‌گرفت، خط قرمزش انقلاب و رهبری بود.

جلسات شهید سلیمانی با حضرت آقا در رشد حاج قاسم بسیار مؤثر بود

صفوی ادامه داد: او سوء ظن و بدبيني به كسي نداشت، بدقول و جاه طلب نبود، بشدت تحت تاثير اخلاق و رفتار و تدابير رهبري بود و در اين که ٢٢ سال که فرماندهی نیروی قدس را عهده دار بود، به صورت مستمر خدمت آقا مي رسيد و عمق بينش راهبردي حضرت آقا نسبت به امريكا و صهيونيست‌ها در رشد حاج قاسم بسيار موثر بود.

وی افزود: او از صميم قلب اعتقاد كامل به فلسفه ولايت فقيه كه فلسفه حكومت در دوران غيبت است و به شخص امام و رهبری ايمان داشت، بدعاقبتی بعضی از سیاسیون بخاطر جدا شدن از این صراط است.

مديريت راهبردی در مكتب سليمانی يعنی تبديل تهديدات به فرصت ها

وی با بیان ویژگی های فرماندهی و مدیریت در مکتب سلیمانی اظهار کرد: مديريت راهبردي در مكتب سليماني يعني تبديل تهديدات به فرصت ها، او تهديد داعش را تبديل به فرصت كرد و در عراق بيش از ٢٢ تيپ مردمي را در كنار ارتش عراق ساماندهي نمود و در سوريه بيش از ٦٠ يا ٧٠ هزار نيروي مردمي و كشورهاي ديگر را سامان داد اين تبديل تهديد به فرصت و ایجاد زیرساختی ماندگار برای امنیت و استقلال ملت هاست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمانده دفاع از بلاد مسلمين هستند گفت: در مكتب سليماني از ظرفيت هاي عظيم ملت هاي اسلامي در سوريه و عراق و يمن و لبنان خوب استفاده شد، البته تدابير مقام معظم رهبري و سياست هاي كلان شورايعالي امنيت ملي بالاسر ايشان بود اما آن سياست ها را ايشان در صحنه ميدان به بهترین شکل عملي مي كرد.

حاج قاسم تدابیر مقام معظم رهبری را روی زمین به پیروزی می رساند

وی افزود: داعشي‌ها و امريكايي ها مي خواستند بعد از سوريه و عراق براي ايران ايجاد ناامني كنند آن فرمانده اي كه تدابير حضرت آقا و سياست هاي كلان نظام را تبديل به پيروزي روي زمين مي كرد شخص قاسم سليماني و فرماندهان تابع حاج قاسم بودند.

صفوی با اشاره به قدرت مدیریت و فرماندهی سردار سلیمانی تصریح کرد: مديريت و فرماندهي ايشان در هماهنگي نيروهاي داوطلب مردمي و انقلابي با ارتش هاي كلاسيك عراقي و سوريه بسيار كار مهم و سختي است اما حاج قاسم قابليت انعطاف داشت. او سرداري خردمند اهل تدبير در صحنه مقاومت اسلامي منطقه عليه دشمن بود.

وی تأکید کرد: من اعتقاد دارم همان گونه كه خون شهداي دفاع مقدس راه كربلا را باز كرد خون شهداي مدافع حرم و شهيد سليماني و مجاهدان جبهه مقاومت راه قدس را باز خواهد کرد و اين آرزوی دست یافتنی است که در دوران حیات ما محقق خواهد شد.

مکتب سلیمانی عامل شکست سیاسی نظامی آمریکا در منطقه شد

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: مکتب سلیمانی عامل شكست سياسي نظامي امريكايي ها در اشغال افغانستان و عراق براي تشكيل هژموني قدرت امريكا بعد از ١١ سپتامبر و عامل شكست امريكا در شكل گيري خاورميانه جديد بود.

وی افزود: عامل شكست صهيونيست‌ها درجنگ ٣٣ روزه و قبل و بعد از آن در صحنه‌هاي عملياتي جنوب لبنان، مكتب سليماني بود و صهيونيست‌ها امروز در ايجاد امنيت در سرزمين هاي اشغالي هم ناتوان هستند. صهيونيست ها بارها براي تصرف نوار غزه حمله كردند اما شكست خوردند.

حاج قاسم سلیمانی تك چهره قهرمان ملی ايران و قهرمان امت اسلامی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع بندی سخنان خود تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تك چهره قهرمان ملي ايران و قهرمان امت اسلامي است كه مي تواند الگوي قدرت نرم‌افزاری مديريت و فرماندهی جهاد مومنانه و شجاعانه همراه با تدبير و دانش نظامی و اخلاق انسانی و اسلامی باشد.

وی افزود: مکتب سلیمانی برای نسل‌های امروز و فردای ايران و جبهه مقاومت از شما افريقا تا غرب آسيا و از كرانه هاي اقيانوس اطلس و اقیانوس هند و اقیانوس آرام، برای مجاهدان و جوانان مبارز ٢ ميليارد مسلمان در جهت شكست راهبردي رژيم تروريستي امريكا و صهيونيسم بين الملل، الگو و چراغ راهنماست.

كمترين تأثير خون شهيد سليمانی اخراج امريكا از منطقه و آزادي قدس شريف خواهد بود

سرلشکر صفوی با اشاره به آیه شریفه «كتب الله لاغلبن انا و رسلي» تصریح کرد: كمترين تأثير خون شهيد سليماني، شهيد ابومهدي المهندس و شهید فخري زاده و مدافعان حرم اخراج قراي تروريستي امريكا از غرب آسيا و ازادي قدس شريف خواهد بود كه به حول قوه الهي و با پیاده سازی مكتب سليماني به دست جوانان مجاهد جبهه مقاومت در زمان حيات ما تحقق پيدا خواهد كرد.

گفتنی است دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز به صورت حضوری و مجازی در تاریخ 14 و 15 بهمن ماه 1399 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و حضور در همایش می‌توانند به پایگاه اینترنتی mgt.ihu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha