شانزده توصیه کمیته حقیقت‌یاب ترور سردار سلیمانی در عراق
کد خبر: 3946228
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

شانزده توصیه کمیته حقیقت‌یاب ترور سردار سلیمانی در عراق

کمیته حقیقت‌یاب ترور سردار سلیمانی در عراق، برای پیگیری این ترور و پیشگیری از وقایع مشابه، در یک گزارش محرمانه، شانزده توصیه به دولت عراق ارائه کرده است.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: این کمیته، ۱۶ توصیه و پیشنهاد مطرح کرده است که از جمله آنها تشکیل یک تیم تحقیقات مشترک میان عراق، ایران، سوریه و لبنان برای بررسی ابعاد مختلف این جنایت و مشخص کردن خلل‌های امنیتی موجود در هر کشور است.

همچنین توصیه شده است که دستگاه اطلاعات ملی عراق، مأمور همکاری با دیگر نهادهای امنیتی کشورهای خارجی ذی‌ربط برای تبادل اطلاعات بیشتر در این باره شود.

به روزرسانی دوربین‌های مداربسته فرودگاه، تقویت توان پدافند هوایی عراق از طریق اختصاص مبالغ مالی لازم خارج از بودجه مقرر کشور، اقدام وزارت امور خارجه در اتخاذ تدابیر لازم برای پیگیری قانونی و بین‌المللی این حادثه تروریستی، اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت عراق برای جلوگیری از نقض‌های مکرر حاکمیتی از سوی هواپیماهای مختلف ائتلاف بین‌المللی که بدون مجوزها و موافقت‌های رسمی لازم در آسمان عراق به پرواز در می‌آیند، عدم تمدید قرارداد با شرکت انگلیسی «جی فور اس» و استفاده از نیروهای عراقی به جای آن، عدم تمدید قرارداد شرکت خدماتی سرکو از جمله پیشنهادهای دیگر مطرح در این گزارش بود.

نتایج این تحقیقات به نخست‌وزیر عراق ارائه و تأکید شد که این تحقیق صرفاً یک گزارش اولیه و نیازمند تحقیقات تکمیلی است.
انتهای پیام
captcha