برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون
کد خبر: 3946088
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون

آئین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون، جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم، عصر امروز، 17 دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، آئین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون، جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم عصر  امروز، 17 دی‌ماه با حضور مسئولان و تجلیل از برگزیدگان در حسینیه فاطمةالزهرا(س) پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

جشنواره الحافظون با هدف گسترش فرهنگ حفظ قرآن، به همت سـازمان قـرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برای بسیجیان و مردم تهران به صورت مجازی در سه مقطع سنی برپا شد.

این جشنواره در گروه زیر هفت سال در رشته‌هایی همچون حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، حفظ جزء اول یا سی‌ام و ۲۰ سوره آخر قرآن، در مقطع سنی هشت تا ۱۶ سال نیز در رشته‌های جزء اول یا سی‌ام، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و در رشته‌های مقطع سنی بالای ۱۷ سال نیز شامل رشته‌های سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل بود.

ثبت‌ نام در این جشنواره تا 21 آبان‌ماه انجام شد. مرحله مقدماتی یا ناحیه‌ای نیز در تمام نواحی بسیج با حضور بیش از دو هزار و 600 بسیجی تا پایان آبان‌ماه و سپس مرحله نیمه نهایی در آذرماه برگزار شد. همچنین در مرحله نهایی این مسابقات ۴۰۸ نفر از راه‌یافتگان طی دو روز و براساس زمان‌بندی اعلام شده در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام
captcha