معرفی شهید سلیمانی به نسل آینده از طریق بازی‌های رایانه‌ای / «سایه انتقام» رونمایی شد
کد خبر: 3945724
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

معرفی شهید سلیمانی به نسل آینده از طریق بازی‌های رایانه‌ای / «سایه انتقام» رونمایی شد

مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان در مراسم رونمایی از بازی «سایه انتقام» با بیان اینکه الگوی شهید سلیمانی قابل تکرار است، گفت: یکی از بهترین‌ راه‌ها برای نشان دادن سیره شهید سلیمانی‌ها به نسل آینده، در کنار فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، تولید بازی‌های رایانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از بازی «سایه انتقام» که با حمایت مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون طراحی و تولید شده است، امروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه در محل این مرکز واقع در شرق تهران برگزار شد.

احمد اسفندیاری، مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه امروز فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای تبدیل به واقعیتی در جهان شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون قدرت‌های استکباری و جریان لیبرال دموکرات غربی از این فضا به خوبی استفاده کرده‌اند و ما عقب هستیم. زندگی افراد با این فضا آمیخته شده و در هر زمان و مکانی، حضور در این فضا اتفاق می‌افتد.

اسفندیاری با طرح این پرسش که آیا حاج قاسم‌ها که سرباز وطن هستند و کسانی که جان‌فشانی کرده‌اند، تکرار شدنی هستند؟ ادامه داد: بله، این الگو‌ها قابلیت تکرار دارند. یکی از بهترین‌ها راه‌ها برای نشان دادن سیره عملی شهید سلیمانی‌ها به نسل آینده، علی‌رغم همه اقدامات و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، تولید بازی‌های رایانه‌ای است، چرا که از همان خردسالی و نوجوانی افراد به واسطه این بازی‌ها، با محتوا‌هایی درباره حوزه فعالیتی و معرفتی این شهدا آشنا می‌شوند.

علیرضا حقیقی غریب، مدیرعامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون نیز طی سخنانی اظهار کرد: مرکز رایمون از سال ۹۶ شروع به کار کرده و درسه حوزه ارائه خدمات سی‌جی‌آی، شتابدهنده و تولیدات رسانه‌ای فعالیت می‌کند. در حال حاضر، پذیرای ۱۵ تیم استارتاپی در مجموعه هستیم که در حوزه‌های گیم، هوش مصنوعی، انیمیشن و ... فعالیت می‌کنند. در حوزه شتابدهی نیز طی انتشار فراخوانی در حدود ۵۰ ایده در سایت رایمون به ثبت رسید و پس از داوری، نهایتاً چند اثر محدود انتخاب شدند و سه تیم به مرحله نهایی رسیدند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات سی‌جی‌آی، در این مرکز یک استودیوی مجهز وجود دارد که امکانات آن در خاورمیانه مشابه ندارد و میزبان پروژ‌ه‌های متعدد سینمایی و انیمیشنی در کشور بوده است. دو استودیوی دیگر هم در این مجموعه وجود دارد و برنامه‌های مختلف تولیدی سیما در این استودیو‌ها ضبط می‌شود. رایمون در حوزه تولید فیلم‌های مستند، انیمیشن، تولید گیم و ... فعالیت‌هایی داشته است.

مدیرعامل مرکز رایمون با بیان اینکه ایده اولیه این بازی در بهمن‌ماه سال ۹۸ و بعد از شهادت سردار سلیمانی از سوی یکی از تیم‌های استارتاپی مطرح شد، گفت: این ایده شکل گرفت و سرمایه‌گذاری شد. پلتفرم این بازی برای تلفن‌های هوشمند با نسخه اندروید تعریف شده است بازی در ژانر تیراندازی (shooter) طراحی شده و قابلیت تعریف بازی‌های درون‌برنامه‌ای هم برای آن وجود دارد. سناریوی بازی هم بر اساس مأموریت‌های فرمانده در بازی است.

به گفته مدیر این مرکز؛ امروزه فرهنگ‌سازی از طریق تولید بازی امری رایج شده است.

وی در پایان گفت: مرکز رایمون قابلیت تولید بازی‌هایی در این سطح که منتقل‌کننده فرهنگ بومی باشد را داراست و می‌توان به این طریق توانمندی‌های ایران را به دنیا نشان داد.

در پایان این مراسم، از بازی «سایه انتقام» در محل مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون رونمایی به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha