مقوله انتقام خون فرماندهان شهید طرحی راهبردی ـ عملیاتی است
کد خبر: 3945436
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

مقوله انتقام خون فرماندهان شهید طرحی راهبردی ـ عملیاتی است

ابوالا الولایی، دبیرکل مقاومت اسلامی گردان‌های سید‌الشهدا(ع) گفت: بهای خون قهرمانان پیروزی، منحصر به اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق نیست بلکه آمادگی برای مقابله با تمام دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تحکیم جبهه داخلی و حرکت در مسیر جهاد نیز ابعاد دیگر مقوله انتقام است؛ لذا انتقام خون فرماندهان شهید طرحی راهبردی ـ عملیاتی است.

ابوألا الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت اولین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت بیان کرد: بدون شک انتقام خون این دو فرمانده شهید کمتر از خروج نیروهای اشغالگر از عراق نیست و ما معتقدیم که مفاهیم و شکل‌های انتقام مختلف است؛ تصمیم پارلمان عراق به اخراج نیروهای بیگانه یکی از اشکال انتقام است و شکست فتنه جوکرها که قصد ضربه به عراق، اعتقادات و نسل‌ جوان این کشور را داشتند نیز شکلی دیگر از انتقام است.
 
وی افزود: تظاهرات میلیونی مردم عراق که خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی بودند، نوعی انتقام بود. علاوه بر این‌ها عملیات‌ قهرمانانه‌ای که گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی به راه انداختند، جنبه نظامی این انتقام بود.
 
دبیرکل مقاومت اسلامی گردان‌های سیدالشهدای عراق تصریح کرد:‌ بهای خون قهرمانان پیروزی منحصر به اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق نیست بلکه آمادگی برای مقابله با تمام دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق و شکست آن‌ها، تحکیم جبهه داخلی و حرکت در مسیر جهاد نیز ابعاد دیگر مقوله انتقام است و اینگونه ما حس می‌کنیم که لایق حفظ امانت شهدا هستیم؛ لذا انتقام خون فرماندهان شهید طرحی راهبردی ـ عملیاتی است.
 
وی با تأکید بر ضرورت نکوداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس الحشد الشعبی گفت: در همین راستا مدیریت هماهنگی مقاومت عراق و هیئت الحشد الشعبی برای گرامیداشت اولین سالگرد فرماندهان شهید برنامه‌ای گسترده از فعاليت‌ها و مراسم را ترتیب داده‌اند.
 

رژیم صهیونیستی به دنبال خاموش کردن شعله توسعه و پیشرفت ایران است

 
دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق با بیان اینکه صهیونیسم، بنیانگذار تروریسم در جهان و کشتار و ترور بخشی لاینفک از خوی صهیونیستی است، به ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، اشاره کرد و گفت: بدون شک کار مداوم رژیم صهیونیستی، محاصره ایران و نابودی تمام توانایی‌ها و امکانات جمهوری اسلامی است. ولی معتقدیم برنامه اخیر اسرائیل در ترور مغز متفکر ایرانی به دنبال لغو توافق هسته‌ای با ایران بود که از طریق سناریوی برنامه‌ریزی شده دست به آن زد تا جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل، آمریکا و مزدورانش در منطقه پاسخی مستقیم دهد و بدین ترتیب بتواند به‌طور مداوم برای لغو توافق هسته‌ای در تلاش باشد و کشورهای اروپایی را وا دارد تا با کارشکنی، موضعی سختگیرانه نسبت به جمهوری اسلامی اتخاذ کنند.
 
الولایی افزود:‌ رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مغزهای متفکر به دنبال خاموش کردن شعله رشد، توسعه و پیشرفت ایران به‌ویژه در زمینه هسته‌ای است تا از این طریق، مانع پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران شود و بر این باور است که ترور دانشمندان هسته‌ای بهتر از این است که پایگاه‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار دهد.

وی در ادامه به استراتژی‌های ایران در پاسخ به ترور حاج قاسم و دیگر اندیشمندان این کشور اشاره و تصریح کرد:‌ ایران به سیاست طولانی‌مدت خود معروف است،‌ وقتی واکنش و پاسخ می‌دهد، تحقیقات گسترده درخصوص واکنش‌ها و برآورد خسارت‌های پیش‌بینی شده و عواید محتمل آن انجام شده است، از این رو است که می‌بینیم دشمنان و مزدوران آن‌ها در منطقه دائماً در حالتی از انتظار و هراس قرار دارند، سپس با دو جهت‌گیری پاسخ داده می‌شود؛ نخست از طریق رشد و توسعه ایران در زمینه فناوری، علم و زیربناهای هسته‌ای و جهت‌گیری دوم از طریق انتخاب و هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه.
 
دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق در پایان خاطرنشان کرد: می‌دانیم که جوامع بین‌المللی به‌طور گسترده جنایت بزرگ ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند در عین حال به عهده نگرفتن عملیات ترور از سوی هیچ یک از طرف‌های صهیونیستی و آمریکایی، باعث شد تا سازمان ملل متحد و دیگر محافل بین‌المللی پاسخی شفاف به این عملیات بزدلانه نداشته باشند. گرچه معتقدیم که مناسبات آمریکا و برخی نهادهای غربی و عربی با رژیم صهیونیستی، سهم بزرگی در عدم محکومیت این جنایت به شکل گسترده داشته است.
انتهای پیام
captcha