حزب‌الله عراق: قادریم به آمریکایی‌ها درس جدیدی بدهیم
کد خبر: 3945170
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳

حزب‌الله عراق: قادریم به آمریکایی‌ها درس جدیدی بدهیم

حزب‌الله عراق امروز در بیانیه‌ای مقاومت را تنها راه جلوگیری از سیطره نظامی آمریکا در منطقه دانست و اعلام کرد: این مقاومت بود که توانست عراق را از اشغالگری آزاد کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت اجازه ندادن به نظامیان اشغالگر آمریکا برای ابقا در اراضی عراق تأکید کرد.

حزب‌الله عراق افزود: مقاومت تنها راه برای جلوگیری از سیطره نظامی آمریکا است و این مقاومت بود که توانست عراق را از اشغالگری آزاد کند.

در ادامه بیانیه بر لزوم احترام به مصوبه پارلمان عراق که دولت را ملزم به اخراج نیروهای آمریکایی می‌کند و همچنین احترام به اراده ملتی که با برگزاری تظاهرات میلیونی خواستار اجرای این مصوبه شدند، تأکید شده است.

حزب‌الله عراق تصریح کرد: ملت و مقاومت ما قادرند به آمریکایی‌ها درس جدیدی بدهند و بار دیگر آنها را شکست دهند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، نمایندگان پارلمان عراق در تاریخ ۱۵ دی سال 1398 با تصویب طرحی ۵ بندی، از جمله دولت این کشور را ملزم ساختند تا به حضور نیروهای خارجی در این کشور پایان دهد.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha