علما، روحانیان و مسئولان فارس رحلت آیت‌الله مصباح را تسلیت گفتند
کد خبر: 3945090
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

علما، روحانیان و مسئولان فارس رحلت آیت‌الله مصباح را تسلیت گفتند

در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، جمعی از علما، روحانیان و دستگاه‌های اجرایی استان فارس طی پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه اسفناك را تسلیت گفتند.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، جمعی از علما، روحانیان و دستگاه‌های اجرایی استان فارس، پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای ارسال كردند.

در پیام تسلیت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، رئیس جامعه روحانیت شیراز آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یسُدُّهَا شَیءٌ

خبر ارتحال عالم وارسته و مجاهد حضرت‌ آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه موجب اندوه فراوان شد. این عالم برجسته که همواره در خط ولایت قدم برمی‌داشت یکی از چهره‌های مؤثر در ترویج معارف اسلامی و تربیت دینی بود و در طول حیات خود خدمات ارزشمندی به حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی داشت.

جامعه روحانیت شیراز این فقـدان حزن‌انگیز را ‌به محضر بقیةالله‌الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمـی خامنه‌ای مدظله‌العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان ایشان، به‌ویژه بیت معـزز آن فقید سعید تسلیت گفته، برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب غفران و رضوان و هم‌نشینی با صالحان و صدّیقان و برای بازماندگان أجر و صبر مسألت می‌نماید».

همچنین در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز و رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) هم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یسُدُّهَا شَیءٌ

خبر رحلت عالم ربانی و فقیه برجسته و عالی مقام حضرت آیت‌‌الله محمدتقی مصباح یزدی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأسـف و تأثر فراوان گردید.

 این عالم بزرگوار از سابقون انقلاب اسلامی بودند و در طول حیات طیبه خود همـواره به پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک و همچنین در تربیت شاگردان مبرز و متعهد همت گماشتند و بدون شک فقـدان ایشان خسارتی است بس سنگین که تنها لطف و عنایت ویژه حضرت حق می‌تواند آن را جبران کند.

اینجانب رحلت جانگداز این فقیه جلیل‌القدر را به ساحت قـدسی ولی‌الله‌الاعظـم(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم ربانی، بیت شریف ایشان و امت مسلمان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علـو درجات و حشر با اولیاءالهی را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نماید».

همچنین در پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم:  إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یسُدُّهَا شَی‏ءٌ. (الکافی جلد 1 صفحه 38)

ارتحال ملکوتی فقیه متأله و فیلسوف و متفکر برجسته و صاحب‌نظر که سراسر عمر خویش را در راه شناخت و ترویج معارف حقه الهیه و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام سپری کرد و به واسطه طهارت روح و تلمذ کردن نزد استادان بزرگی همچون حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و حضرت آیت‌الله بهجت رضوان‌الله تعالی علیهم و بزرگانی دیگر از تاریخ تشیّع و حوزه‌های علمیه، شخصیتی جامع و از جمله نوادر گردید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سه جهت در ایشان جمع شد، هم علم، هم بصیرت به‌معنای حقیقی کلمه و هم صفا که آن شخصیت بزرگ با تجمیع این جهات به وجودی مبارک و ارزشمند و محبوب جامعه و نسل جوان تبدیل شد.

این استاد برجسته و بزرگ اخلاق و مدافع بصیر و شجاع آرمان‌های اسلام و انقلاب، به‌عنوان فکر و اندیشه بی‌غل و غش معارف اسلامی همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشگام و در صف مقدم دفاع از حاکمیت دینی و جامعیت اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و سلم، با وزانت و عمق علمی و احاطه و وسعت آگاهی و بینش و صفای باطن آنچنان اثرگذار بود که دشمنان انقلاب اسلامی و ولایت همواره پا به پای انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی و ولایت فقیه آن شخصیت بزرگ را مورد هجمه قرار می‌دادند.

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، از پرچمداران بصیرت و دفاع از ولایت بود و در این راه هر ناروایی را به جان خریده و هیچ‌گاه تردید نکرد، از بزرگ‌ترین برکات وجودی آن شخصیت ممتاز تربیت عالمان و صاحب‌نظران بصیر و انقلابی در سطوح عالی و تعامل حکیمانه با دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی برای تربیت دانشجویان متفکر، متدین و انقلابی و ولایی بود که بسیاری از آنان در جای جای میهن اسلامی افسران جنگ نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌عنوان مدافعانی توانمند از مرزهای فکری و اعتقادی و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این رحلت جانسوز را به پیشگاه مقدس حضرت بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و حوزه‌های علمیه، به خصوص شاگردان ارزشمند آن استاد بزرگ و بیت مکرم ایشان و همه علاقه‌مندان آن فقیه بااخلاص و متخلق به ویژه جوانان مؤمن انقلابی تسلیت و تعزیت عرض نموده برای آن عارف و فقیه و عالم ربانی علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم و خاندان مطهرش و برای مصیبت‌دیدگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم».

در پیام تسلیت آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری هم آمده است:

«باسمه تعالی

 انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی اسوه علم و تقوا فیلسوف عالیقدر، متفکر مجاهد، فقیه بصیر، علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم ایشان و امت حزب‌الله تسلیت و تعزیت عرض می‌كنم. خدای متعال روح آن عالم ربانی را به اولیای کرامش محشور فرماید».

در پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه علمیه فارس هم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانسوز فیلسوف مجاهد، اندیشمند انقلابی، یار مخلص انقلاب اسلامی و استاد بزرگ و کم‌نظیر حوزه علمیه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه و امت اسلامی به‌خصوص شاگردان، بازماندگان و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

بی‌تردید ارتحال این عالم گرانمایه، ثلمه‌ای است بزرگ بر ساحت اندیشه ناب اسلامی که با هیچ‌چیز جبران نمی‌شود. هر چند آثار و کتب ارزشمند آن عالم فرزانه، همچنان چراغ راه حق‌جویان و متفکران انقلابی است.

امید آنکه متولیان و مسئولان علمی و فرهنگی، زمینه استفاده هر چه بیشتر از آثار این دانشمند حکیم را برای جامعه علمی کشور فراهم آورند. خدای متعال روح ملکوتی آن عالم بسیجی را با روح اولیایش محشور بفرماید».

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس هم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی  الاسلام ثلمة لایسدها شی

خبر ارتحال ملکوتی عالم مجاهد و فیلسوف کم نظیر و انقلابی حضرت آیت‌الله  مصباح یزدی (ره) موجب تألم و تأثر گردید. این عالم ربانی عمر شریف خود را صرف ترویج تعالیم عالیه اسلام و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تربیت شاگردان ممتاز و مبرز نمودند.

تألیفات و خدمات علمی ارزنده به حوزه‌های علمیه از باقیات الصالحات ایشان خواهد بود، این ضایعه عظیم را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی)، حوزه‌های علمیه، شاگردان، به‌خصوص به فرزندان  ایشان تسلیت عرض نموده برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه احدیت مسئلت دارم».

انتهای پیام
captcha