چالش‌ها و نیازمندی‌های خانه قرآن روستای چرخستانه
کد خبر: 3945062
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

چالش‌ها و نیازمندی‌های خانه قرآن روستای چرخستانه

مسئول خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه شهرستان ازنا با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها، بیان کرد: عمده روستاها اینترنت پرسرعت ندارند و همین امر باعث کندی برنامه‌های خانه‌های قرآن روستایی در فضای مجازی می‌شود.

سلام پنجشنبه ارسال شود/// بررسی چالش‌های خانه‌های قرآن روستایی لرستان / از سرعت کم اینترنت تا نبود کلاس تخصصینسرین حاجیوند، مسئول خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه شهرستان ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی خانه‌های قرآن روستایی، اظهار کرد: در شرایط کرونا و چه در شرایط سخت‌تر از آن نباید برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و مذهبی تعطیل شود، چراکه انقلاب اسلامی ایران یک نظام برگرفته از قرآن و اسلام است.

وی به عدم تجهیزات و امکانات کافی و فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها اشاره کرد و افزود: مصداق این مشکلات روستای چرخستانه شهرستان ازنا است که اینترنت این منطقه با کندی شدید مواجه است و همین امر برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی قرآنی از سوی خانه قرآن این روستا را در بستر فضای مجازی با چالش مواجه کرده و به‌نوعی برنامه‌ها تعطیل شده است.

حاجیوند با بیان اینکه قبل از شرایط کرونایی خانه قرآن حضرت رقیه(س) طی دو مرحله در طول سال به آموزش دانش‌آموزان این روستا و حتی روستاهای مجاور می‌پرداخت، ادامه داد: برنامه‌های قرآنی خانه عالم حضرت رقیه(س) با ثبت‌ نام حداقل ۲۰ نفر از دانش‌آموزان، طی دو مرحله در سال برگزار می‌شد.

مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه با بیان اینکه تمام خانه‌های قرآن روستایی عمدتاً با هزینه شخصی مدیریت می‌شوند، ادامه داد: خانه‌های قرآن روستاها و بخشی از فضای مسکونی یک خانه یا اتاقی مجزا است که توسط مالک آن مدیریت می‌شود و  هیچ‌گونه هزینه‌ای برای ساخت‌وساز، تعمیر و نگهداری خانه‌های عالم خانه‌های روستا قرآن روستایی پرداخت نمی‌شود.

حاجیوند با بیان اینکه در شرایط کرونایی هیچ‌گونه کمکی از سوی نهادهای حمایتی و دستگاه‌های فرهنگی به خانه‌های قرآن روستایی نشده است، ادامه داد: انتظار ما این بود که مانند تمام نهادها، اصناف و دیگر تشکل‌ها از خانه‌های قرآن روستایی هم حمایت می‌شد اما متأسفانه کمک ریالی به این خانه‌ها که مهد قرآن در روستاها هستند صورت نگرفت.

مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه شهرستان ازنا عدم حمایت مالی، بیمه نبودن مسئولان خانه‌های قرآن و عدم تجهیزات را از دیگر مشکلات و چالش‌های خانه قرآن این روستا برشمرد و گفت: باید تجهیزات اینترنتی و اینترنت پرسرعت برای خانه‌های قرآن روستایی در نظر گرفته شود، چراکه عمده روستاها اینترنت پرسرعت ندارند و همین امر باعث کندی برنامه‌های خانه‌های قرآن در سطح روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌ نام و آموزش دانش‌آموزان در خانه قرآن روستایی حضرت رقیه(س) رایگان است، اظهار کرد: انتظار ما حمایت مادی و معنوی از خانه‌های قرآن و اعزام مدرسان تخصصی قرآن به روستاهاست، چراکه استقبال از کلاس‌های قرآنی خانه‌های قرآن روستایی زیاد است و بستر مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha