مکتب سردار سلیمانی، مکتب صبر و استقامت است
کد خبر: 3944814
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد:

مکتب سردار سلیمانی، مکتب صبر و استقامت است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر بگوییم مکتب سردار سلیمانی، مکتب صبر و استقامت است، قطعا سخن گزافی نگفته‌ایم چراکه امروزه می‌بینید دنیای اسلام به چنین شخصیت بزرگی افتخار می‌کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز، ۱۲ دی‌ماه در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار دلها که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ايستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى‌آيند و مى‏‌گويند هان بيم مداريد و غمگين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد»؛ این آیه از محکمات قرآن و جزء آیات محوری به حساب می‌آید و به همین دلیل لازم است توشه کافی نسبت به مضامین چنین آیه‌ای برداشته و آن را در زندگی خود به کار ببندیم. طبق بیان این آیه شریفه دو خصیصه در بهترین بندگان خدا وجود دارد که تحت تربیت خدای سبحان قرار داشتن، اولین خصیصه است.

وی ادامه داد: همه طلاب لازم است طوری متخلق به اخلاق الهی شوند و در مسیر تربیت دینی قدم بردارند تا در بین جامعه بتوان به آنان از بین دیگران اشاره الگویی داشت. تحول مبانی فکری، اهل ایثار، گذشت، صداقت، وفای به عهد و پا‌ک‌زیستی از صفات کسی است که به تربیت دینی واقعی دست یافته است.

ابوترابی‌فرد افزود: استقامت و صبر در طول زندگی، صفت دوم بندگان خاص الهی است که در این آیه به آن اشاره شده و از صفت اول بس مهم‌تر و پرارزش‌تر است، چراکه هیچ یک از بزرگان به مقام والای علمی نرسید مگر به وسیله استقامت کافی و به همین دلیل می‌توان استقامت را اساس سعادت دانست. مسئله استقامت در مسیر طلبگی را می‌توان ارزشمندتر نسبت به دیگر اقشار جامعه معرفی کرد چراکه شبی بنده میزبان یکی از علمای بزرگ تهران در قم بودم و قصد داشتم به اتفاق وی با آیت‌الله‌العظمی بهجت ملاقاتی داشته باشیم اما معظم له گفتند امشب شب تحصیلی و مطالعه است و این نشان از مطالعه و استقامت علمی حتی از سوی مراجعی در سن ۸۰ سالگی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی دو اثر مذکور در آیه در بنده‌ای از بندگان الهی پیاده شد اثرش نزول ملائکه الهی بر چنین شخصیتی است و این همان نزولی است که بر انبیاء الهی نمود پیدا کرده بود. به عقیده بنده اگر استقامت بسیار زیاد سردار سلیمانی و نزول ملائکه الهی بر ایشان و همرزمانش نبود قطعا زینبیه به مرحله رهایی از دست نیروهای داعشی نمی‌رسید.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) در پایان با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی، اظهار کرد: اگر بگوییم مکتب سلیمانی مکتب صبر و استقامت است، قطعا سخن گزافی نگفته‌ایم چراکه امروزه می‌بینید دنیای اسلام به چنین شخصیت بزرگی افتخار می‌کند و در تمام کشورهای اسلامی از جمله لبنان، غزه، عراق، یمن نام و یاد و چهره و تداوم راه وی ادامه‌دار شده است.

پایان مراسم با مدیحه‌سرایی امیر عباسی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha