ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی واکاوی شود
کد خبر: 3944808
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
خطیب نماز جمعه خرم آباد:

ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی واکاوی شود

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بر لزوم واکاوی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی تأکید کرد و گفت: آنچه ما از سردار سلیمانی می‌دانیم تنها گوشه‌ای از ابعاد شخصیت نظامی سردار ملی ایرانیان است.

ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی واکاوی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مصلی الغدیر برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که پس از ۱۰ ماه مردم لرستان و خرم‌آباد مشمول نعمت الهی شده و نماز جمعه برپا شد.

وی با ذکر این مطلب که بجز برگزاری یک نماز جمعه در تیرماه سال جاری، همه نمازهای جمعه  در راستای عمل به مقررات کرونا تعطیل شد، ادامه داد: وضعیتی که اکنون در آن هستیم در سایه همدلی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عمل به دستورات پزشکی حاصل شده است و امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها بتوانیم از حالت زرد به حالت سفید و طبیعی برگردیم.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که آیین خداوند ۶ انتخاب صحیح برای انسان‌ها تعیین کرده است، تصریح کرد: اگر انسان‌ها به انتخاب‌های خداوند عمل کنند، خیر دنیا و آخرت نصیب آنان می‌شود.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با تأکید بر این‌که انتخاب شغل مناسب، مقصد، همسر و رشته تحصیلی مناسب، موجب انتخاب مسیر صحیح زندگی است، افزود: تعالیم الهی، انتخاب‌های صحیح را به ما یاد داده‌اند به طوری‌که خداوند راحتی را در آخرت قرار داده اما انسان راحتی را در دنیا می‌جوید از طرفی خداوند بزرگی و بلندی را در تواضع قرار داده اما مردم بلندی و مقام را در تکبر می‌جویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه خداوند عزت و شکوه را در نماز شب و ارتباط با خدا قرار داده است اما عده‌ای عزت و شکوه را در نزدیکی به صاحبان زر و زور می‌بینند، ادامه داد: خداوند بی‌نیازی را در قناعت قرار داده اما مردم با کثرت مراجعه و دست دراز کردن به دیگران به دنبال بی‌نیازی هستند از طرفی خداوند اجابت دعا را در لقمه حلال قرار داده اما مردم با سر و صدا به دنبال حاجت خود هستند.

وی با ذکر این مطلب که فهم مقام حضرت فاطمه زهرا(س) برای بشر دست یافتنی نیست، گفت: در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است محبوب‌ترین افراد در نزد من فاطمه زهرا(س) است. عایشه همسر پیامبر می گوید کسب از جهت گفتار و رفتار، چهره شبیه‌تر از فاطمه زهرا(س) به پیامبر نیافتم و این امر ناشی از عبودیت و بندگی آن حضرت است.

احتکار در جامعه فاطمی معنا ندارد

شاهرخی با یادآوری این مطلب که صدیقه به کسی اطلاق می‌شود که عمل و گفتار او با هم مطابق باشد، گفت: در آیات قرآن همواره بعد از انبیا از صدیقین یاد می‌شود این در حالی است که فاطمه زهرا(س) سه شبانه روز غذا و قوت خود را به یتیم، اسیر و مسکین داد پس کسی که فاطمی است در جامعه‌ای که مزین به نام فاطمه(س) است احتکار و کم فروشی معنا ندارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: مجاهدت سردار سلیمانی از وقتی آشکار شد که این شهید در تقابل با نظام سلطه در عراق و سوریه قرار گرفت. شخصیت سردار سلیمانی در ابعاد گوناگون ممتاز بود آنچه ما شنیدیم فقط در ابعاد نظامی بود این در حالی است که شخصیت سردار سلیمانی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و محرومیت زدایی باید واکاوی شود.

آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی امان‌نامه می‌خواستند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی عرصه را بر داعش و نظام سلطه آمریکایی‌ها تنگ کرده بود، افزود: به نقل از سید مقاومت، آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی امان‌نامه خواستند تا از شهرهای عراق و سوریه به پادگان‌ها بروند از طرفی از بعد سیاسی، سردار سلیمانی، سوریه را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

وی با یادآوری این مطلب که راه برون رفت از مشکلات کشور، تکیه بر دانش داخلی است، تصریح کرد: در بحث واکسن کرونا با تکیه بر جوانان مشخص شد که راه موفقیت در توجه به جوانان این مرز و بوم است، کما اینکه در سطح استان هم طی یک‌سال گذشته شاهد توجه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی استان بودیم که نمونه آن فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سه نقطه استان لرستان است.

انتهای پیام
captcha