زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس شهرستان قروه طنین‌انداز شد
کد خبر: 3944636
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس شهرستان قروه طنین‌انداز شد

زنگ نمادین «ایثار و مقاومت» در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار د‌‌ل‌ها امروز، 11 دی‌ماه در مدارس قروه طنین‌انداز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلیمن عابدین رستمی، امام جمعه قروه امروز، 11 دی‌ماه در مراسم نمادین زنگ ایثار و مقاومت شهرستان قروه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت امیر دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حرکت در راه شهیدان و ترویج آرمان‌ها و عمل به وصایای این عزیزان مایه برکت در زندگی است.

وی افزود: امنیت، اقتدار و سربلندی و شکوه جهانی ایران اسلامی و محور مقاومت مدیون خون‌های پاکی است که در راه مکتب سرخ امام حسین علیه السلام بر زمین ریخته شده است.

امام جمعه قروه از سردار سلیمانی به عنوان اسطوره مجسم دوران کنونی نام برد و بیان کرد: ابهت و محبوبیت سردار سلیمانی ناشی از حرکت این شهید والامقام در راه خداست و با شهادت این فرزند لایق و شاگرد برجسته خمینی عزیز محور مقاومت و همه آزادیخواهان جهان عزادار شدند.

وی از اقدام خبیثانه و حماقت آمیز دشمن غدار در به شهادت رساندن سردار سلیمانی به عنوان اشتباهی مرگبار نام و برد و اعلام کرد: دشمن بابت این اقدام جنون‌آمیز خود تاوان سنگینی را پرداخت کرده است و اوج انتقام مردم ایران اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود.

جعفرعبدالملکی، مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان قروه هم در این مراسم نمادین ضمن ارج نهادن به مقام والای شهیدان راه مقاومت سردار سلیمانی و تسلیت ایام شهادت حضرت ام ابیها و گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت، اظهار کرد: سنوات گذشته برنامه‌های فرهنگی و ملی و مذهبی با حضور حداکثری دانش‌آموزان و همکاران در فضای مدرسه برگزار می‌شد ولی امسال به خاطر کمک به مدافعان سلامت و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت مجازی واز ظرفیت شبکه شاد برای استمرار برنامه‌های مختلف استقاده می‌کنیم.

وی غم شهادت سردار سلیمانی را غمی جاودان و اندوهی بزرگ در ذهن و حافظه تاریخی ملت رشید ایران قلمداد کرد و یادآور شد: راز محبوبیت و مقبولیت بی‌نظیر سردارسلیمانی در خدمت بی‌منت به خلق خدا و فروتنی و ولایتمداری نهفته است و به عنوان انسانی وارسته، شهیدی والامقام و نمونه مجسم الگویی تمام ساحتی برای معرفی به نسل فردای کشور به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود؛ نواختن زنگ نمادین ایثار و مقاومت، پخش کلیپ با موضوع سردار سلیمانی ، قرائت دلنوشته دانش‌آموزان، خاطره‌خوانی و روایت‌خوانی از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی بود.

انتهای پیام
captcha