دغدغه سردار سلیمانی، امنیت و شکوفایی امت اسلامی بود / سردار سلیمانی شهید راه قدس
کد خبر: 3944552
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

دغدغه سردار سلیمانی، امنیت و شکوفایی امت اسلامی بود / سردار سلیمانی شهید راه قدس

سخنرانان ویژه برنامه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، وی را شهید راه دفاع از امنیت و وحدت امت اسلامی خواندند و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی مسلمانان را آرزوی این شهید دانستند.

به گزارش ایکنا؛ ویژه‌برنامه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، امروز (چهارشنبه) در محل دفتر این جمعیت برگزار شد. 
 
در ابتدای این نشست، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در سخنانی گفت: بسیاری از افراد منطقه حاج قاسم را می‌شناختند، اما پس از شهادت او، همه دنیا شخصیت ممتاز او را شناختند. نقش شهید سلیمانی در مقابله با هجمه‌ای که به سمت امت اسلامی بود، بسیار برجسته است.
 

عشق کم‌نظیر سردار سلیمانی به قدس


وی افزود: پروژه آمریکا این بود که با اشغال افغانستان و عراق، کشورهای اسلامی را تضعیف کند و حضور اسرائیل را در منطقه مشروعیت ببخشد. حاج قاسم معتقد بود که اسرائیل، بزرگترین تهدید برای امت اسلامی است و وجود این رژیم مانعی بر سر راه اتحاد مسلمانان است. به همین جهت در راه آرمان فلسطین بسیار تلاش کرد. او عاشق قدس بود و اسماعیل هنیه به درستی او را شهید قدس خوانده است.
 
ابوشریف ادامه داد: حاج قاسم وقتی به فلسطین می‌رفت، از احوال مردم و وضع معیشت آنها جویا می‌شد. وی روزی به من گفت: در قیامت اولین سوال از ما این است که به خاطر قدس و فلسطین چه کردید؟ این مسئله امتحانی الهی برای امت است.
 
سردار سلیمانی، شهید راه وحدت امت اسلامی
 
وی ادامه داد: اتحاد جهان اسلام برای حاج قاسم در اولویت بود و او با نفوذی که در بین گروه‌های فلسطینی داشت باعث نزدیک‌تر شدن آنها به هم شد. او حتی پس از شهادت خود نیز محور اتحاد مسلمانان است. سردار سلیمانی توانست نیروی بزرگی را علیه محور آمریکایی صهیونیستی در منطقه سازماندهی کند و شهادت او خسارت بزرگی برای فلسطین و امت اسلامی بود.
 

سردار سلیمانی، الگویی برای بشریت


همچنین ابونصر، نماینده حزب فضیلت عراق، در سخنانی کوتاه گفت: حاج قاسم از الگوهای حسنه برای نجات بشریت به شمار می‌رود. او بشخصه در میدان‌ها حاضر بود و از نزدیک اوضاع را ارزیابی می‌کرد. وی ادامه داد: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس ثبات و رونقی به عراق بخشیدند که پیش از آنها سابقه نداشت.
 
سردار سلیمانی، شهید راه وحدت امت اسلامی
 

شجاعت سردار سلیمانی، زبانزد دوست و دشمن 


 ابوعارف، نماینده مجلس اعلای عراق نیز در سخنانی گفت: پیروزی‌های پیاپی سردار سلیمانی در عرصه نبرد با دشمنان امت اسلامی، او را به قهرمانی در جهان اسلام تبدیل کرده بود، به طوری‌ که حتی کسانی که او را به شهادت رساندند نیز به قدرت و شجاعت او معترف هستند.
 
وی ادامه داد: من شاهد بودم که سلطه داعش در عراق چگونه با کمک و مجاهدت و رهبری سردار سلیمانی به پایان رسید. شهید سلیمانی می‌گفت که بعد از ریشه‌کنی داعش، قصد دارد به انجام پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در عراق کمک کند؛ هدف او این بود که در مرحله بعد بین قبائل و پیروان مذاهب عراق و نیز بین دو ملت ایران و عراق، وحدت و همدلی بیشتری ایجاد کند.
 
این سیاستمدار عراقی در مورد شهید ابومهدی المهندس گفت: گواهی می‌دهم که وی قلبی بسیار رئوف داشت و به رهبر انقلاب اسلامی ارادت و اعتقاد زیادی داشت. وی توانست حشد الشعبی را به گروهی نیرومند در عراق تبدیل کند که پیروزی‌های زیادی برای مردم این کشور به ارمغان بیاورد.
 

 شکوفایی تمدن اسلامی؛ دغدغه سردار سلیمانی

 
همچنین حسین رویوران، معاون امور بین‌الملل جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین نیز در سخنانی گفت: نیروی قدس سپاه بر اساس تفکر امت دولت شکل گرفت که امام راحل آن را در ایران پایه‌ریزی کردند. از زاویه این تفکر سیاسی، مهمترین جبهه‌ای که در قلب امت اسلامی علیه دشمنان باز شده است، جبهه فلسطین است و تا زمانی که این موضوع حل نشود، یکپارچگی امت اسلامی میسر نخواهد شد.
 
سردار سلیمانی، شهید راه وحدت امت اسلامی
 
رویوران افزود: حاج قاسم و نیروی قدس سپاه، مهمترین بُعد رویکرد امتی انقلاب اسلامی بود که در پی برقراری امنیت در امت اسلامی بود. این امنیت زمینه‌ساز شکوفایی ابعاد اقتصادی و سیاسی و دیگر ابعاد امت اسلامی است. با شهادت حاج قاسم، مأموریتی که نظام برای خود در این زمینه تعریف کرده است، همچنان ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام
captcha