شهادت حاج قاسم باعث بیداری مردم جهان در مقابله با استکبار شد
کد خبر: 3944475
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
فرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه:

شهادت حاج قاسم باعث بیداری مردم جهان در مقابله با استکبار شد

سردار علی نجفوند بیان کرد: خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی مکتبی به‌نام حاج قاسم و ابومهدی مهندس یار دیرینه عراقی ایشان را رقم زد و این امر باعث بیداری نه تنها دنیای اسلام بلکه باعث بیداری کل جهان شد و باز هم روسیاهی استکبار و اسرائیل رقم خورد.

سردار علی نجفوند، فرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا با گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در سال ۵۷ با شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید و طبیعی بود این انقلاب نو پا که در مقابل استکبار قد علم کرده و الگوی مسلمانان و مستضعفان دنیا شده بود، دشمنان این حکومت را بر نتابند و تمام قد در برابر آن صف‌آرایی کنند که از جمله آن صف‌آرایی جنگ تحمیلی بود. دشمنان با قرار دادن صدام در مقابل ایران تصور می‌کردند این انقلاب همانند دیگر انقلاب‌های دنیاست و خیلی زود شکست خواهد خورد، اما با یک اشاره امام راحل، جوانان این مرز و بوم با دست خالی و با بضاعت خود به‌منظور توقف و تنبیه متجاوز به مقابله با دشمن برخاستند.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین(ع) و مجاهدت و ایثار مردم ایران، اولین شکست یعنی متوقف کردن دشمن رقم خورد. کشوری که قرار بود مغلوب باشد دشمن را زمین‌گیر و هشت سال در مقابل بلوک شرق و غرب استقامت کرد و در این بازه زمانی علی‌رغم اینکه در تحریم و محاصره کامل اقتصادی بود توانست با بومی کردن علوم نظامی، تجهیزاتی و تسلیحاتی دست به ابتکار عمل زده و نیازهای تحریمی را در کشور بسازد و همان جوانان کم سن و سال جنگ را مدیریت و دشمن را تنبیه کرده و یک وجب از خاک کشورمان را در اشغال دشمن نگذاشتند.

فرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمین سپاه ادامه داد: با پایان جنگ، جوانان به کمک اقتصاد مردم آمده و چرخ اقتصادی کشور را به‌حرکت درآوردند. یکی از این جوانان تربیت شده خط امام و رهبری قاسم سلیمانی پاسدار جوان کرمانی بود که بارها با مدیریت جهادی خود لبخند رضایت را بر لبان امامین انقلاب قرار داده بود و بارها دشمن را از چنگ‌اندازی به‌صورت نظام مأیوس کرده بود، لذا آمریکایی‌ها با استفاده از عوامل خود وارد منطقه خلیج فارس شدند اما توفیقی حاصل نکردند و حال قاسم سلیمانی جوان دیروز جنگ و مرد پخته و روزگار دیده دوران مقدس را دنیا به نام ژنرال قاسم سلیمانی می‌شناختند و لذا با مدیریت سپاه قدس توانست بارها طعم شکست را به دشمنان در منطقه وارد کند.

نجفوند درباره نحوه به‌وجود آمدن داعش، یادآور شد: وقتی آمریکایی‌ها و عوامل دست نشانده آنها در حوزه خلیج فارس یارای مقاومت در برابر رهبری نظام و سپاه قدس را نداشتند یک نیروی صفاک و جنایتکار به‌نام داعش را خلق و با این دسیسه جنگ‌ نیابتی مسلمان در مقابل مسلمان را رقم زدند و با این حربه قرار بود منطقه ۲۵ سال درگیر و مسلمان در مقابل مسلمان بجنگد. لذا، همزمان به سوریه و عراق حمله کردند و قرار بود ایران نیز دستخوش این دسیسه قرار گیرد اما سردار سلیمانی توانست با تشکیل نیرویی به‌نام محور مقاومت زیر یک پرچم جوانان عراقی و سوری زخم خورده از داعش و نیز نیروهای افغانستان و پاکستان را گردهم آورده و سپاهی واحد در مقابل دشمن علم کرده و جلوی تاخت و تاز داعش که همان آمریکای گریم شده بود را از دست‌اندازی و تهاجم و تجاوز به سرزمین‌های اسلامی متوقف و در کمتر از پنج سال نابود و از سیطره آنان به بلاد اسلام جلوگیری کند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و دنیای استکبار که منافع خود را در خطر می‌دیدند تصور می‌کردند که با حذف فیزیک و شهادت سردار سلیمانی می‌توانند جلوی پیروزی‌های ایران اسلامی را بگیرند و شهادت سردار را رقم زدند اما دنیا چهره پیروز و مصلح‌گونه حاج قاسم را به نیکی پذیرفته بود. خبر شهادت حاج قاسم مکتبی به‌نام حاج قاسم و ابومهدی مهندس یار دیرینه عراقی ایشان را رقم زد و این امر باعث بیداری نه تنها دنیای اسلام بلکه باعث بیداری کل جهان شد و باز هم روسیاهی استکبار و اسرائیل رقم خورد؛ نه تنها قاسم سلیمانی فراموش نشد بلکه خون حاج قاسم باعث شد که هزاران حاج قاسم به سربازان این جبهه اضافه شود.

نجفوند گفت: امروزه طرح‌های زیادی به‌ نام سردار دل‌ها به ثبت رسیده است از جمله طرح شهید سلیمانی درباره کرونا که با مراقبت، نظارت و حمایت از اقشار جامعه باعث کمک به کادر درمان و کاهش چشمگیر این بیماری منحوس شد.

داود طهماسبی
انتهای پیام
captcha