طرح شهید سلیمانی مکمل همه اقدامات مقابله با کرونا است
کد خبر: 3943991
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

طرح شهید سلیمانی مکمل همه اقدامات مقابله با کرونا است

استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی مکملی بر همه اقدامات در طول یک سال گذشته در راستای مقابله با کرونا بود. بی‌شک این طرح برای تحول‌آفرینی تدوین شده و قرار نیست به این زودی از بین برود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، هشتم دی‌ماه در نشست تخصصی طرح جهادی سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه و نمکی، وزیر بهداشت برگزار شد، اجرای طرح شهید سلیمانی در استان را موفقیت‌آمیز بیان کرد و گفت: در استان بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در قالب صدها تیم عملیاتی برای اجرای موفق طرح یاد شده بسیج و از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی مکملی بر همه اقدامات در طول یک سال گذشته در راستای مقابله با کرونا بود. قطعا طرح شهید سلیمانی آثار و برکات زیادی هم در زمان شیوع کرونا و دوران پساکرونا دارد. بی‌شک این طرح برای تحول‌آفرینی تدوین شده و قرار نیست به این زودی از بین رود. طرح شهید سلیمانی حامی همه مردم برای تأمین سلامت آنان به ویژه در محلات حاشیه‌نشین و روستایی است

آقازاده به آخرین وضعیت استان مرکزی در شرایط کرونایی هم اشاره و تصریح کرد: به برکت طرح شهید سلیمانی نقطه و شهر قرمز در استان نداریم و تنها ۳ شهر در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها استان در وضعیت زرد هستند که امیدواریم با تلاش هایی که در حال انجام است شهرهای اراک، خمین و شازند نیز به وضعیت عادی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه در 2 روز در هفته گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در اراک به صفر و در استان به کمتر از 4 نفر رسیده بود، اظهار کرد: در هفته جاری در تمام شهرهای استان منع تردد شبانه همچنان برقرار است و برای هفته آینده حتما در ستاد مقابله با کرونا در استان تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت.

طرح شهید سلیمانی کمبودهای موجود در حوزه کرونا را برطرف کرد

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی ۲ دستگاه سپاه  بسیج با دانشگاه علوم پزشکی در کنار هم قرار دارند و خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند.

وی دستاوردهای اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا را قابل توجه توصیف کرد و افزود: طرح شهید سلیمانی به شکل همه جانبه و در حوزه‌‌های مختلف ورود جدی داشته و در بحث‌های نطارتی، حمایتی و عملیاتی شاهد نقش آفرینی گسترده نیروها هستیم.

وی شناسایی سریع بیماران و رصد دقیق آنان برای درمان را از اهم اقدامات اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و اضافه کرد: در حین اجرای طرح میزان اجرای تست‌ها افزایش پیدا کرد و تست جدید شناسایی شده در کمتر از ۳ دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند. بیش از یکهزار و ۶۰۰ نمونه انجام شده که این تست در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده و ۲۵۰ بیمار مثبت شناسایی شدند.

جمالیان بیان کرد: همچنین حمایت‌های جدی از بیماران قرنطینه در منزل که هیچ متولی حمایتی نداشتند در طرح شهید سلیمانی پوشش داده شدند و تمامی کمبودهای موجود در طول بیماری کرونا وجود داشته توسط طرح به خوبی پوشش داده شده است. اجرای طرح تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت و جا دارد از همکاری بسیار خوب بسیجیان که با هدایت‌های فرمانده سپاه روح‌الله انجام شد تشکر کنم.

انتهای پیام
captcha