پیام‌ تبریک مسئولان لرستان به‌مناسبت روز پرستار
کد خبر: 3942090
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

پیام‌ تبریک مسئولان لرستان به‌مناسبت روز پرستار

مسئولان استان لرستان با صدور پیام‌های جداگانه فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک گفته و از زحمات این قشر در خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کردند.

پیام‌های تبریک مسئولان لرستان به مناسبت روز پرستاربه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب‌ کبری(س) و روز پرستار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، یحیی ابراهیمی، رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با صدور پیام‌هایی جداگانه روز پرستار را به این قشر زحمت کشور تبریک گفته و از زحمات آنان در خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کردند.

پیام تبریک نماینده ولی‌فقیه در لرستان

سلام و درود بی‌پایان خداوند متعال و پیامبر اعظم و فرشتگان الهی بر حضرت زینب(س)، بانوی نمونه اسلام که با تحمل رنج و درد بسیار، ناملایمات حادثه کربلا را تحمل کرد و از ارزش‌های اسلامی دفاع و از قهرمانان بازمانده عاشورا به مهربانی پرستاری کرد.

به یقین پرستاران گرامی با گذشتن از آسایش و رفاه خود رضایت و خرسندی را برای بیماران فراهم می‌کنند و در همه احوال به‌ویژه در زمان هشت سال دفاع مقدس و بیماری ویروس کرونا که کشورها و از جمله کشور ما را در برگرفته شاهد زحمات بی‌وقفه و مستمر این قشر زحمت‌کش بوده‌ایم و از این‌رو لایق تقدیر و ستایش فراوان هستند.

در این میان شایسته است از همسران جانبازان و آزادگان یاد کنیم که زندگی خود را صرف مراقبت و همراهی این اسوه‌های مقاومت می‌کنند.

به یقین همان‌طور که وفاداری و مقام صبرشان نزد پروردگار کریم محفوظ و مأجور است، ولی لازم است مسئولان کشوری و استانی تمام تلاش خود را در جهت ادای حقوق مادی و معنوی آنان به کار گیرند.

اینجانب ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه پرستاران نجیب، شریف و کوشا به‌ویژه در استان لرستان و همسران محترم جانبازان، آزادگان و شهدا تبریک عرض کرده و سلامتی و توفیق همه را از خداوند متعال خواستارم.

پیام تبریک استاندار لرستان

ایستادگی، از خودگذشتگی و مهرورزی خصیصه بارز پرستاران است، همان‌هایی که از سلامتی خود می‌گذرند تا انسان‌ها را از رنج بیماری برهانند.

اکنون که روز پرستار با ولادت دخت گرامی علی بن ابیطالب(ع) مقارن شده، این روز را به تمامی پرستاران میهن اسلامی تبریک می‌گویم و امیدوارم مبارزان صف اول مقابله با کرونا همچون همیشه سربلند و سرافراز بر این بیماری منحوس فائق آیند.

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

پرستار واژه نيست، پرستار واژه تک معنا نيست، پرستار يک شغل نيست، پرستار تنها یک حرفه نيست، پرستار عمق شعور و شور، نهايت فهم به واژه‌های زيبا و پُرمفهوم همه زبان‌های در حال تكلم دنياست، پرستار يک واژه عشق است و در واژه‌ای ديگر رهایی از خويشتن برای زندگی بخشيدن به ديگران است.

توصيف پرستار در عرصه هنر بسيار سخت و دشوار است چراكه بالاترين هنرها بعد از شهادت به‌زعم برخی‌ها پرستاری است. پرستاری با همه مخاطره‌هايش، شكوه انسان در عرصه فداكاری و ايثار، از خودگذشتگی، گذشتن از خود و پرداختن به ديگريست؛ تا جایی كه جان خويش را نثار ديگری كردن و از همه چيز خود رها شدن و به ديگری پيوستن است.

پرستاران ما الگوی تمام عيار خود را از بهترين انسان‌های روی زمين برگرفته‌اند و با تفكر زينبی(س) در حرفه پُرمخاطره‌ای كه دارند فداكارانه و مومنانه دل از جان خويش می‌شويند و به سمت رهایی از خويش و پيوستن به ديگری می‌روند تا شكوه و عظمت دين‌باوری خود را در عرصه فعاليت‌های سخت و طاقت‌فرسا را به ديگران نشان بدهند و از فرهنگ متعالی عاشورائيان عظمتی آفرينش می‌كنند كه انسان را به تفكر وادار می‌نمايند كه بايد برای هم‌نوع خود دل از دنيا كَند.

در جمهوری اسلامی ايران، پرستاری ارزشی بسيار بالاتر از جوامع ديگر دارد چراكه با ارزش‌ها و آرمان‌های دينی گره ناگسستنی خورده است، آنجاكه دفاع مقدس است پشت خاكريزها و در دل جنگ حضور دارند، آنجاكه جامعه است برای سلامت مردم جان فدا می‌كنند؛ آنجا كه ويروس ناشناخته كرونا شيوع پيدا می‌كند، شهادت‌طلبی را به‌عنوان مدال پيروزی در همه عرصه‌ها به گردن می‌آويزند.

اينگونه است كه پرستار و حرفه پرستاری در رأس قرار می‌گيرد و مقام معظم رهبری از اين همه شكوه و انسانيت پرستاران ديندار و انقلابی‌مان تقدير و تجليل می‌كند. مردم نيز در همه عرصه‌ها قدردان پرستاران جان بر كف هستند و اين افتخارات و ايثارها را فرهنگ متعالی اسلامی و انقلابی خود می‌دانند و به فرزندان پرستار خويش می‌بالند.

اينجانب فرارسيدن روز پرستار كه نماد ايثار و از جان گذشتگی است را به همه سپيدپوشان اين محور دفاع از جان و سلامت مردم تبریک و تهنيت عرض کرده و آرزومندم با تأسی از راه نورانی حضرت زينب‌كبری(س) و گوش به فرامين رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامی همواره موفق و پيروز باشيد.

پیام تبریک رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی

سالروز ولادت یگانه پرستار کربلا، که به‌راستی چون مفهوم نام شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان‌ساز و رهایی‌بخش سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بود، یادآور اوج رشادت و شجاعت، بانوی مسلمان و ولایی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام ناب محمدی(ص) است.

آری، آن‌گاه که زینب‌کبری(س)، این تربیت یافته مکتب حضرت علی(ع)، چون تکیه‌گاهی مطمئن و امانتداری بی‌مانند، پرچم همیشه سرافراز اسلام را در محضر سیدالساجدین(ع) به دوش کشید، درس عفاف و غیرت را برای همه وجدان‌های آگاه، به‌ویژه برای عاشقان و دل‌باختگان سیره علوی و نهضت حسینی به یادگار گذاشت.

بی‌شک تعیین این روز فرخنده به‌عنوان روز پرستار، ادای احترام به پرستارانی است که مهربانی‌شان مرهمی برای بیماران و تلاش‌شان، وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است. اوج تلاش‌های این عزیزان در جریان بیماری کرونا برای همه مردم شریف ایران ملموس و قابل احترام هست به شکلی که با تقدیم جان خود مدافع سلامت هم‌میهنان عزیز شدند.

میلاد مسعود حضرت زینب(س) و روز پرستار را به تمامی کادر پرستاری، اساتید و دانشجویان استان تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام
captcha