جشنواره مجازی شب یلدا در استان اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3941913
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

جشنواره مجازی شب یلدا در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره شب یلدا در استان اردبیل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جشنواره مجازی شب یلدا در استان اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۲۹ آذرماه اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جشنواره شب یلدا امسال در استان اردبیل به صورت مجازی برگزار شود.

وی احیای فرهنگ بومی و سنتی منطقه و آشنایی نسل جدید با این فرهنگ، حفظ اصالت و ارج نهادن به نهاد خانواده و ایجاد ایده‌های خلاقانه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و فیلم وعکس‌های خود را در موضوعات سفره‌آرایی سنتی شب یلدا، تزئین هندوانه، قصه‌گویی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی و تهیه غذا‌های سنتی تهیه و ارسال کنند.

فلاحی با بیان اینکه این جشنواره در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده و به آثار برتر لوح سپاس و جوایز نفیسی اعطا خواهد شد، افزود: انتظار می‌رود در شرایط فعلی شیوع کرونا هم‌استانی‌ها از دورهمی‌ها وهم‌نشینی‌ها اجتناب کرده و این مراسم را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی جشنواره‌ها تا بازگشت به روال و شرایط قبلی به صورت مجازی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا در ایام پساکرونا شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره‌ها و رویداد‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha