تنوع و جذابیت همزمان کتاب «صباح» از نگاه محمدرضا زائری
کد خبر: 3939255
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
روی میز مطالعه/

تنوع و جذابیت همزمان کتاب «صباح» از نگاه محمدرضا زائری

محمدرضا زائری در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: کتاب «صباح» بی آنکه ادعایی داشته باشد پاسخ بسیاری از تردید‌ها و پرسش‌های نسل جدید را می‌دهد و جذابیت و تنوع را همزمان داراست.

تنوع و جذابیت همزمان کتاب «صباح» از نگاه محمدرضا زائریبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، کارشناس دین و رسانه در آخرین پست صفحه اجتماعی‌اش به معرفی کتاب «صباح» پرداخته است.
وی درباره این کتاب نوشته است: «اگر کتاب «دا» را خوانده باشید، بار‌ها در صفحات مختلف کتاب اسم خانم صباح وطن‌خواه به چشمتان خورده است. کار حرفه‌ای و دقیق خانم فاطمه دوست‌کامی اثری خواندنی از خاطرات و تاریخ شفاهی دوران انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی فراهم آورده است که جذابیت و تنوع را همزمان دارد و به خوبی نشان می‌دهد که نسل پیش از ما چگونه و چرا با تمام وجود برای حفظ وجب به وجب خاک ایران و حراست از باور‌های خود تا پای جان ایستادند.
کتاب «صباح» بی آنکه ادعایی داشته باشد پاسخ بسیاری از تردید‌ها و پرسش‌های نسل جدید را می‌دهد و البته همزمان پرسش‌هایی تازه در ذهن خواننده می‌رویاند! کتاب در عین آنکه خشونت‌های دردناک و حوادث پرهیجان را بسیار زنده و صریح روایت می‌کند، کاملاً دخترانه و زنانه است! اگر کتاب دختر شینا را خوانده باشید حتما کتاب «صباح» را دوست خواهید داشت.»
 
در واقع نویسنده این اثر پس از آشنایی‌اش با وطن‌خواه به واسطه سیده‌اعظم حسینی که راوی کتاب «دا» است توانست خاطرات این شخصیت ویژه را گردآوری کرده و در مدت دو سال به رشته تحریر درآورد. شخصیت اصلی این کتاب، از زنان امدادگر فعال در شهر‌های آبادان و خرمشهر است که در ماجرای اشغال خرمشهر و همچنین مقاومت مردمی در مقابل اشغال، نقش‌آفرینی فراوانی داشته است.
 
صباح دختری با روحیه‌ای پرسش‌گر که اسلام و انقلاب اسلامی را مرحله به مرحله جست‌وجو کرده و به شناخت و البته یقین رسیده است. او با حجاب بود نه به این دلیل که در خانواده‌ای مذهبی متولد شده، مرید امام بود نه به خاطر اینکه جو غالب سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب و بعد آن اینگونه می‌طلبید؛ مدافع شهرش بود نه به این علت که سرپناهی نداشت و به ناچار در خرمشهر مانده و از آن دفاع کرده بود. همانطور که در این کتاب خواهید خواند، صباح وطن‌خواه نماینده‌ای است از نسل انقلابی آن سال‌ها، با آگاهی و بصیرت مسیر زندگی و عقیده‌اش را انتخاب کرد و پای تمام سختی‌ها و مشکلاتش ماند.
 
این اثر ۶۰۰ صفحه‌ای در ۳۰ فصل نوشته شده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از این کتاب به عنوان اثری مکمل و حتی شوق انگیزتر از کتاب «دا» یاد کرده است.
انتهای پیام
captcha