اکبر ثبوت: کتاب نایاب «محمد، خاتم پیامبران» تجدید چاپ شود
کد خبر: 3936038
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

اکبر ثبوت: کتاب نایاب «محمد، خاتم پیامبران» تجدید چاپ شود

پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی در پویش کتابخوانی ملی، تجدید چاپ کتاب «محمد خاتم پیامبران» را درخواست کرد و گفت: این کتاب از بهترین آثاری است که درباره پیامبر و اسلام نوشته شده است.

اکبر ثبوت: کتاب نایاب «محمد، خاتم پیامبران» تجدید چاپ شودبه گزارش ایکنا؛ اکبر ثبوت، پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی و مشاور بنیاد دایرةالمعارف اسلامی با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی آغاز شده است، بیان کرد: معجزه پ‍یامبر اسلام کتاب بود و این معجزه با پیام الهی «اقرأ باسم ربک الذی خلق؛ بخوان به نام پروردگارت» آغاز شد. از همین رو دعوت به خواندن، مطالعه و تفکر از سوی بزرگان دین ما شده است. 
 
وی ادامه داد: کتاب «محمد، خاتم پیامبران» مجموعه‌ای از گفتار‌ها و مقالاتی است که به قلم محققان و دانشوران عالی رتبه ایرانی نوشته شده است. این کتاب در اواخر دهه ۴۰ با مدیریت مدیران حسینیه ارشاد تالیف شد و به نظر من یکی از بهترین کتاب‌هایی است که درباره پیامبر اسلام و ابعاد مختلف اسلام نوشته شده است.
 
این پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی افزود: یکی از مقاله‌های خوب این کتاب، مقاله‌ای درباره اخلاق پیامبر است که به قلم آیت‌الله سید‌ابوالفضل موسوی زنجانی نوشته شده و از آثار خوب در معرفی خلق عظیم محمدی(ص) است. 
 
ثبوت گفت: مقاله دیگری که بعد‌ها تبدیل به یک کتاب جداگانه شد، از زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب با عنوان «کارنامه اسلام» بود که در این کتاب ابعاد گوناگون تمدن و فرهنگ اسلامی به بهترین شکل عرضه شده است. همچنین مجتبی مینوی درباره منتقدان اسلام در غرب مقاله‌ای خوبی نوشته و در آن بر بی‌پایه بودن نقد‌ها تأکید کرده است. گفتار مفصلی از زنده‌یاد علی شریعتی نیز درباره پیامبر در این کتاب آمده است.
 
ثبوت به ناشران توصیه و پیشنهاد کرد: کتاب دو جلدی «محمد، خاتم پیامبران» که اثری ارزنده و البته نایاب است را دوباره تجدید چاپ کنند.
انتهای پیام
captcha