هدف از اهانت به پیامبر(ص) مقابله با رشد اسلام در غرب است
کد خبر: 3933774
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان شد:

هدف از اهانت به پیامبر(ص) مقابله با رشد اسلام در غرب است

جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری با اشاره به اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر(ص) در فرانسه و رشد اسلام‌ستیزی در کشورهای غربی اظهار کرد: روند توهین و اسائه ادب به ساحت مقدس پیامبر(ص) از پیش برنامه‌ریزی شده است و این نوع اسلام‌ستیزی مقابله با رشد اسلام و روی‌ آوردن مردم کشورهای غربی به این دین مبین را دنبال می‌کند.

صفی‌الله رمضانخانی، جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره اهانت به پیامبر اسلام در فرانسه با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز و موضع‌گیری حامیانه دولت و رئیس‌‌جمهور این کشور در برابر این رفتار توهین‌آمیز اظهار کرد: ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) اقیانوسی است که ۱۴۴۰ سال عمود بر زمین ایستاده و اسائه ادب به آن برگزیده عالم در آسمانها و زمین ناشی از عجز و تلاش بی‌ثمرِ مُشتی مخبط(پریشان‌عقل) غربی هنرنما نه هنرمند است. البته ساحت هنر از جنون تخریب و توهین مبراست و آنان رسوایی را برای خود و کشور و نظام فاسدشان به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه مکرون مکار و هنرمندان بیمار فرانسه، حریم حرمتِ مَحرم‌ترین ولی خدا را به جفا دریدند و لعن و نفرین الهی را در دو سرا به جان خریدند، تصریح کرد: گستاخی و بی‌پروایی این جسارت نشانگر افول اخلاق در غرب بریده از آسمان است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. جسارت و گستاخی مکرون ریشه در اسلام‌ستیزی غرب دارد و در آنجا مؤلفه‌هایی ضد اسلامی زیادی مطرح شده، از جمله اینکه اسلام دینی کهنه، از سایر ادیان مجزا، انعطاف‌ناپذیر و ایستا، خشونت‌گرا و حامی تجاوز و تروریسم و یک ایدئولوژی سیاسی است و در نتیجه خشونت علیه مسلمانان طبیعی و منطقی شمرده می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) برنامه‌ریزی شده است، گفت: جریان‌هایی مانند گروه‌های صهیونیستی، مسیحیان صهیونیست، گروه‌های نژادپرست و آشوبگر، ایدئولوژی‌های انحرافی و ضد اسلامی (همانند بهائیت و مارکسیسم) همواره به بهانه‌های مختلف مذهبی، سیاسی یا نژادی چنین فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند و اهدافی را دنبال می‌کنند که از جمله آنهاست؛ به انزوا کشیدن مسلمانان، جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به غرب، ایجاد تقابل مسیحیت با اسلام که در آن نقش لابی‌های صهیونیست بدون تأثیر نیست، مهار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای اسلامی و مخالف دولت‌های استعمارگر، تداوم حضور نظامی و اشغالگری ایالات متحده آمریکا در منطقه و جلوگیری از روی‌ آوردن مردم غرب به اسلام.

رمضانخانی بیان کرد: به نظر می‌رسد پیروزی‌ جریان‌های اسلام‌گرا و انقلابی از جمله عواملی است که موجب شکل‌گیری چنین تحرکاتی می‌شود. پیروزی انقلاب اسلامی ایران از اولین جلوه‌های این پیروزی‌ها در جهان اسلام بود که باعث شد مسلمانان در برابر ظلم، سرکوب و تحقیر تاریخی ایستادگی کنند. مقاومت در برابر اشغال و تجاوزگری در فلسطین، پیروزی‌های پی در پی حزب‌الله سرافراز، شکست جریان شوم داعش، شکست آمریکا در عراق و پیروزی‌های گسترده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت از جمله این موارد است. ترس از احساس مقاومت و ظلم‌ستیزی مسلمانان در سردمداران غرب جنایتکار باعث شده که آنها روحیه ستیز و مقابله با اسلام و مسلمانان را در جوامع خود ایجاد کنند و توسعه دهند و دست به اسائه ادب بزنند.

وی تصریح کرد: محکومیت این اقدامات وقیحانه در سراسر جهان اسلام؛ وحدت و همدلی مسلمانان جهان بیش از گذشته؛ ایجاد شبکه‌ای فراگیر از علما، اندیشمندان و شخصیت‌های جهان اسلام؛ بهره‌گیری از راهکارها و رهنمود‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(دام عزه)؛ استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، سیاسی، اقتصادی، دینی و مذهبی؛ بازسازی سازمان‌های اسلامی؛ تحریم کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و بستن بازار مواد خام کشورهای اسلامی به روی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی از جمله راهکارهای مقابله است.

رمضانخانی در پایان یادآور شد: همچنین هماهنگی گروه‌های سیاسی داخلی و جریانات و شخصیت‌های جهان اسلام در شناساندن چهره واقعی رسول اکرم(ص) به جهانیان که مهرورزی، صداقت، ایمان، تواضع و فروتنی، امانتداری، وفای به عهد، ساده‌زیستی، حیا، ادب و کمک به نیازمندان از جمله ویژگی‌های ایشان است و اتخاذ تصمیمات مؤثر در سطح سران کشورهای اسلامی و عموم جامعه برای مقابله با این جریان افراطی نژادپرست می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha