برگزیدگان «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» معرفی شدند
کد خبر: 3932964
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

برگزیدگان «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» معرفی شدند

هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در حالی به ایستگاه آخر رسید که کرونا روزهای اوج خود را می‌گذراند. بر این اساس، اختتامیه مهرواره ضمن معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف داستان و شعر، در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در برنامه اختتامیه «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» که با اجرای عبدالله روا برگزار شد، عباس محمدی، دبیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، با بیان اینکه بعد از مرحله داوری، تمام تلاشمان این بود که بتوانیم به صورت حضوری از برگزیدگان تقدیر کنیم، گفت: متأسفانه شرایط به دلیل شیوع کرونا به گونه‌ای شد که سرانجام مجبور شدیم مراسم تقدیر از برگزیدگان را به صورت مجازی برگزار کنیم.

گزارش تصویری هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره 

در مراسم اختتامیه هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره، همچنین از استاد حسین فتاحی، نویسنده کتاب «365 روز با پیامبر» و استاد احد ده‌بزرگی، شاعر پیشکسوت که کتاب‌های نماز سرخ خون، از کربلا تا کربلا و.... از سروده‌های اوست، تقدیر شد.

برگزاری اختتامیه‌ای در غیاب برگزیدگان

وجیهه سامانی، دبیر بخش داستان مهرواره در مراسم اختتامیه، با بیان اینکه داوری آثار در دی‌ماه گذشته به پایان رسیده بود، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص کرونا، اختتامیه تا امروز به تأخیر افتاد که سرانجام هم مجبور به برگزاری آن بدون حضور دوستان داستان‌نویس و علاقمندان شدیم.

برگزیدگان «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» معرفی شدند

در این مراسم، فریبا یوسفی، دبیر بخش شعر مهرواره، با بیان اینکه برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این مهرواره باید با تلاش بیشتری به فعالیت ادبی خود ادامه دهند، گفت: امیدواریم که این جایزه و تقدیر از دوستان شاعر و داستان نویسمان، شروعی بر کارهای بهتر و حرفه‌ای‌تر آنها باشد و آنها احساس نکنند که با بردن این جایزه معتبر، همه چیز تمام شده است.

برگزیدگان هفدهم

در بخش داستان، «عروس روز برفی» نوشته فاطمه املائی از اصفهان، به عنوان اثر برگزیده داستان کوتاه انتخاب شد و سمانه قربان‌زاده از آذربایجان شرقی با اثر «رسیدن به کجا» برنده جایزه بخش داستانک شد.

برگزیدگان «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» معرفی شدند

در بخش شعر، اثر «سایه» از صدرا کاوه از قم به عنوان برگزیده بخش ترانه انتخاب شد. فاطمه فرزانه‌فر از فارس با اثر «چراغ راهنما» برگزیده شعر نو (نیمایی- آزاد) شد. در بخش شعر سنتی نیز آرزو سبزوار قهفرخی از چهارمحال و بختیاری با اثر «ماه پیشانی سپید» و محمدعلی انصاری از تهران با اثر «آداب انتظار» برگزیده شدند.

برگزیدگان «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» معرفی شدند

بنابراین گزارش، جایزه برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر از سوی انتشارات سوره مهر است. 

انتهای پیام
captcha