توزیع ۶ هزار جلد کتاب قرآن، عترت و نماز بین دانش‌آموزان بروجردی
کد خبر: 3925965
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

توزیع ۶ هزار جلد کتاب قرآن، عترت و نماز بین دانش‌آموزان بروجردی

مدیر آموزش و پرورش بروجرد از توزیع شش هزار جلد کتب قرآن، عترت و نماز توسط حوزه کارشناسی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بروجرد بین دانش‎آموزان بروجردی خبرداد.

توزیع ۶ هزار جلد کتاب قرآن، عترت و نماز بین دانش‌آموزان بروجردیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهرافزون، مدیر آموزش و پرورش بروجرد امروز، هفتم مهر در مراسم اجلاس سالانه نماز در بروجرد، اظهارکرد: توجه هوشمندانه و مدبرانه به قرآن، عترت و نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است و زنگ نماز در شبکه شاد به صدا در می‌آید و برای دانش آموزان کارنامه نماز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: اصول دین مبین اسلام بر پایه نماز است و در حکومت‌های اسلامی به‌ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و همه مدیران و متصدیان نماز وظیفه ذاتی، دینی و قانونی دارند که این فرضیه الهی را در جامعه و بالاخص در دانش آموزان نهادینه کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: زیربنای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه اسلامی بر مبنای اشاعه فرهنگ نماز است و نماز از آسیب‌های اجتماعی به‌شدت جلوگیری می‌کند و فلسفه نماز باید از خانه تا مدرسه بر اساس تکلیف الهی و آموزه‌های دینی به‌خوبی اجرا شود و خانواده و مدرسه نقش خطیری در توسعه و گسترش فرهنگ نماز در جامعه دارد.

مهرافزون اضافه کرد: در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی پیرامون فلسفه نماز و برگزاری این آئین در مدارس تأکید فراوان شده است و انجام این فریضه الهی از اولویت‌های مهم و اساسی آموزش‌وپرورش است و که باید مدیران و مربیان پرورشی مدارس آن‌را سرلوحه کار خود در مدارس قرار دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه همکاری و همیاری خوب سازمان تبلیغات و حوزه علمیه بروجرد با آموزش‌وپرورش در اعزام روحانی به مدارس برای اقامه نماز جماعت داشته است که در اینجا بر خود وظیفه می‌دانیم از زحمات و خدمات سازمان تبلیغات و حوزه علمیه به‌ویژه روحانیون امام جماعت مدارس تشکر و قدردانی می‌کنیم و این همکاری و همدلی سبب شده است بتوانیم نماز جماعت را از نظر کیفیت و کمیت به‌خوبی بر اساس جدول زمان‌بندی زنگ نماز در مدارس قبل از شیوع ویروس کرونا داشته باشیم و همچنین اقامه نماز جماعت توسط امام‌جمعه بروجرد در یکی از مدارس باعث هرچه رونق بخشیدن نماز در سطح مدارس شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: در اکثر مدارس با تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالا قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برگزار می‌شد و مدیران، مربیان و روحانیون وظیفه و رسالت خویش را در انجام فضیلت نماز جماعت خوب انجام دادند و از زحمات همه مدیران و ائمه جماعت مدارس تشکر و قدردانی می‌شود و توجه هوشمندانه و مدبرانه به قرآن، عترت و نماز در راستای سند تحول بنیادین از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است و زنگ نماز در شبکه شاد به صدا در می‌آید و برای دانش‌آموزان کارنامه نماز صادر می‌شود و همه مدیران و دست‌اندرکاران برای اشاعه فرهنگ نماز باید همت خود را به کار ببرند.

مهرافزون پیرامون برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کارشناسی قرآن، عترت و نماز شهرستان بروجرد، افزود: نماز جماعت در روز سه‌شنبه‌ها در مدارس با امامت امام‌جمعه بروجرد حجت‌الاسلام سید علی حسینی برگزار می‌شد، این واحد توانست ۶۰۰۰ جلد کتب قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان توزیع کند، جدول زمان‌بندی حضور مدارس در مراسم نماز جمعه تهیه و تدوین شده است، مراسم جشن تکلیف و مسابقات مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

وی پیرامون مسابقات قرآن، عترت و نماز نیز اظهارکرد: ما در سطح استان توانستیم رتبه نخست را کسب کنیم و در مسابقات نهج‌البلاغه در سطح کشور رتبه اول توسط دانش‌آموز بروجردی حسین روشن کسب شد.

 

انتهای پیام
captcha