فیلم | فرماندهی که با ظاهر متفاوت وارد پاوه شد
کد خبر: 3925791
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
شهید به روایت همسر/ 7

فیلم | فرماندهی که با ظاهر متفاوت وارد پاوه شد

شهید ناصر کاظمی، از فرماندهان شجاع سپاه پاسداران بود که در اوج ناآرامی‌های کردستان و درگیری با حزب کومله، فرمانداری شهر پاوه را عهده‌دار شد و برای اینکه در طول دوران مسئولیت خود به سپاهی‌بودن شناخته نشود، ریش پرفسوری گذاشته بود و شلوار لی به پا می‌کرد.

فیلم | فرماندهی که با ظاهر متفاوت وارد پاوه شدبه گزارش ایکنا، در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، با روایتی از همسر شهید ناصر کاظمی(1335-1361)، از کتاب نیمه پنهان ماه آشنا می‌شویم که به شجاعت مثال‌زدنی و محبوبیت کم‌نظیر آن شهید بزرگوار میان مردم اشاره دارد.

شهید ناصر کاظمی، از فرماندهان شجاع سپاه پاسداران بود که در اوج ناآرامی‌های کردستان و درگیری با حزب کومله، فرمانداری شهر پاوه را عهده‌دار شد و برای اینکه در طول دوران مسئولیت خود به سپاهی‌بودن شناخته نشود، ریش پروفسوری گذاشته بود و شلوار لی به پا می‌کرد.

شهید کاظمی چه در دوران فرمانداری خود در پاوه و چه در مسئولیت بعدی‌اش، فرماندهی سپاه کردستان، محبوب مردم بود و کُردها او را «کاک ناصر» خطاب می‌کردند. محبوبیت شهید کاظمی از ایمان و عمل صالح ایشان نشئت گرفته بود، چه اینکه قرآن کریم بیان می‌دارد: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ همانا کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خدای رحمان برایشان محبوبیت قرار می‌دهد(مریم، 96)

انتهای پیام
captcha