فیلم | «آخرین تلاوت شهید» گِرد یاران
کد خبر: 3925534
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

فیلم | «آخرین تلاوت شهید» گِرد یاران

مراسم رونمایی از کتاب «آخرین تلاوت»، شرحی بر زندگی و خاطرات قاری و معلم قرآن شهید «احمد انصاری اصیل» همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور خانواده و دوستان این شهید قرآنی در ایکنا برگزار شد.

در مراسم رونمایی از کتاب «آخرین تلاوت؛ شرحی بر زندگی و خاطرات قاری و معلم قرآن کریم شهید احمد انصاری‌اصیل» در حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی و همرزمانش مطرح شد که شهید انصاری‌اصیل، علاقه زیادی به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) داشت. او در تشویق و تهییج جوان‌ها در فعالیت‌های انقلابی نقش پررنگی ایفا کرد و او را مصداق آیه «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ...؛ كسانى كه كتاب [آسمانى] به آنان داده‏ ايم [و] آن را چنانكه بايد مى‏‌خوانند، ايشانند كه بدان ايمان دارند»(بقره/121) دانستند.

شهید انصاری‌اصیل، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از آنجا که احساس می‌کرد، باید دین خود را به انقلاب و ملت ایران ادا کند، در اولین آزمایش و صحنه‌ای که برای دفاع از این مرزوبوم در برابر توطئه دشمنان پیش آمد، داوطلبانه حضور یافت و در روز قدس ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۸ در قائله پاوه کردستان، به فیض شهادت نائل شد.
ویژگی شهید انصاری‌اصیل، نسبت به دیگر شهدا این بود که قاری قرآن، معلم قرآن و عامل به قرآن بود و این عامل بودن را با خون خود امضا کرد.
کتاب آخرین تلاوت، نوشته رضا کریمی‌واقف، به زندگی این معلم و قاری قرآن پرداخته و از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است.
برای آشنایی بیشتر با شهید احمد انصاری‌اصیل اینجا کلیک شود.
 
انتهای پیام
captcha