فیلم | رسم عاشقی تا بهشت، تا ابد
کد خبر: 3925015
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
شهید به روایت همسر / 3

فیلم | رسم عاشقی تا بهشت، تا ابد

در سومین روز از هفته دفاع مقدس با خاطره‌ای از همسر شهید محمدابراهیم همت آشنا می‌شویم که شهادت زودهنگام حاج همت را پایان ماجرا نمی‌داند و از خدا طلب می‌کند تا همسرش را جفت نیکوی او در بهشت قرار دهد.

فیلم | رسم عاشقی تا بهشت، تا ابدبه گزارش ایکنا، در سبک زندگی قرآنی، هجرت از دنیای فانی، پایان ماجرا نیست و متقین و مؤمنین، شیرینی‌هایی را که در دنیا تجربه کرده‌اند، تا ابد در سایه‌سار قرب الهی تجربه می‌کنند. یکی از بزرگترین شیرینی‌های زندگانی دنیا، عشق و محبت میان زوجین است که حوادث سنگین و حسابرسی روز قیامت، گرچه جدایی و وقفه‌ای میان این پیوند و وابستگی می‌افکند، اما میعادگاه بهشت، فرصت هم‌نشینی ابدی را برای زوجین فراهم می‌آورد.

قرآن کریم در آیه 21 سوره رعد می‌فرماید: جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّيَّاتِهِمْ وَ الْمَلائِکَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ؛ بهشت‌های جاویدی برای مؤمنان است که همراه با پدران و همسران و فرزندان نیکویشان، به آن داخل می‌شوند و فرشتگان نیز از هر دری بر آنان درمی‌آیند.
سرداران رشید سپاه اسلام و همسرانشان، با این روحیه قرآنی، سختی هجرت زودهنگام از دنیا را تحمل کردند و دانستند که اگر جهاد و شهادت در راه خدا، میان پیوند محبت و مودت آنان، گسستی موقتی پدید آورد، میعادگاه الهی و ابدی در بهشت، رسم عاشقی را ادامه خواهد داد.

در سومین روز از هفته دفاع مقدس با خاطره‌ای از همسر شهید محمدابراهیم همت از کتاب نیمه پنهان ماه آشنا می‌شویم که شهادت زودهنگام حاج همت را پایان ماجرا نمی‌داند و از خدا طلب می‌کند تا همسرش را جفت نیکوی او در بهشت قرار دهد.
اجرا: سارا افتخاری


 
انتهای پیام
captcha