ارائه هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی در «روشنای خاطره‌ها»
کد خبر: 3924075
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ارائه هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی در «روشنای خاطره‌ها»

مدیرعامل انتشارات سوره مهر در نشست خبری غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس «روشنای خاطره‌ها» گفت: این طرح با مشارکت ۴ ناشر اصلی و ارائه هزار عنوان کتاب افتتاح می‌شود.

ارائه هزار عنوان کتاب دفاع مقدسی در «روشنای خاطره‌ها»‌به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره‌ها» ظهر امروز یکشنبه، ۳۰ شهریورماه، با حضور مدیران انتشارات سوره مهر، نشر ۲۷ بعثت و روایت فتح در ساختمان مرکزی انتشارات سوره مهر برگزار شد.

عبدالحمید قره‌داغی،‌ مدیرعامل انتشارات سوره مهر، در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سعی کردیم با حضور چهار ناشر شرایطی را برای علاقه‌مندان به کتاب‌های دفاع مقدس فراهم کنیم و در این راستا غرفه مجازی کتاب برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برپایی غرفه «روشنای خاطره‌ها»، افزود: شرایط موجود باعث رکود در بازار نشر شده است. به همین دلیل برای جلوگیری از این امر به ویژه در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس غرفه یا نمایشگاه مجازی با حضور و همراهی چهار ناشر سوره مهر، روایت فتح، شهید کاظمی و ۲۷ بعثت از فردا ۳۱ شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برپا خواهد شد. این نمایشگاه تا اربعین حسینی مصادف با ۱۷ مهرماه ادامه می‌یابد.

قره‌داغی ادامه داد: یکی از تمهیداتی که در غرفه مجازی در نظر گرفته شده، بسته نرم‌افزاری برای خرید آسان کتاب است. فضای غرفه مانند تجربه پیشین به صورت سه‌بُعدی و با المان‌های دفاع مقدس شبیه‌سازی شده و مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب و با تخفیف ۲۰ درصدی و ارسال رایگان دریافت کنند.

رونمایی از آثار دفاع مقدس در برج میلاد

مدیر انتشارات سوره مهر با اشاره به معرفی آثار جدید در طرح «روشنای خاطره‌ها»، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های جانبی در کنار غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس برگزار خواهد شد که مهمترین آن‌ها معرفی آثار جدید ناشران یادشده در این غرفه است؛ در این راستا انتشارات سوره مهر چهار کتاب جدید خود را معرفی و رونمایی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه ۷ روایت از ۷ فرمانده در «فرماندهان نبرد» نوشته ساسان ناطق، «حاج جلال» نوشته لیلا نظری و «او یک دستمال سرخ بود» اشاره کرد. البته معرفی آثار با همراهی نویسندگان خواهد بود.

مازیار حاتمی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت، نیز گفت: نشر «۲۷ بعثت» که در زمینه کارنامه عملیاتی، زندگی‌نامه، تاریخ شفاهی و کودک و نوجوان فعالیت می‌کند با ۱۰۰ عنوان کتاب در غرفه مجازی شرکت خواهد کرد. در هفته جاری چند رونمایی کتاب خواهیم داشت که اولین رونمایی مربوط به کتاب «روز‌های لاجوردی» درباره شهید مهدی لاجوردی است و اول مهرماه در مرکز تبادل کتاب انجام می‌شود.

حاتمی افزود: کتاب «کوهستان در آتش» کتاب دیگری درباره کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در عملیات والفجر ۴ است که به قلم گلعلی بابایی منتشر شده و کتاب «بچه‌های حمزه» نیز شامل کارنامه عملیاتی گردان حمزه در سال‌های دفاع مقدس نوشته مسعود ده‌نمکی هفتم مهرماه در برج میلاد رونمایی می‌شود. همچنین در تلاش هستیم که کتاب‌هایی با موضوع مدافعان حرم را در نمایشگاه مجازی غرفه کتاب دفاع مقدس عرضه کنیم. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به آثاری درباره شهید سیداحسان میرسیار و اصغر فلاح‌پیشه اشاره کرد.

عرضه ۱۵۰ اثر از روایت فتح

مهدی محمدخانی، مدیرعامل انتشارات روایت فتح، نیز برپایی غرفه مجازی کتاب را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: انتشارات روایت فتح ۱۵۰ عنوان از آثار خود را در غرفه مجازی ارائه خواهد کرد و برای هفته دفاع مقدس از آثار جدید خود رونمایی می‌کند که از جمله آن‌ها «نامه‌هایی به امام»، «دوستت دارم به یک شرط» (از شهدای مدافعان حرم)، «کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن» (از شهدای مدافع حرم) «هفت شاخ» (درباره یک پدر و پسر شهید) «تجمع ممنوع» (از خاطرات آزادگان) «او مرا کشت» (درباره شهید مجیدشهریاری) و «گردان به تو می‌نازد» (از شهدای مدافع حرم) است.

در بخش دیگر این نشست، قره‌داغی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره تعداد عناوین کتاب‌های عرضه شده در غرفه مجازی دفاع مقدس گفت: حدود هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود که ۵۰۰ عنوان سهم انتشارات سوره مهر و ۳۰۰ عنوان متعلق به انتشارات شهید کاظمی است و کتاب‌های الکترونیک نیز در بخش جنبی و در اپلیکیشن سوره مهر ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا درباره پرهیز از موازی‌کاری در نشر آثار دفاع مقدس از جمله اینکه درباره شهید سیداحسان میرسیار، شهید مدافع حرم، دو نشر روایت فتح و ۲۷ بعثت کتاب در دست چاپ دارند، بیان کرد: حوزه دفاع مقدس ابعاد گوناگونی دارد و نویسندگان می‌توانند از زوایای گوناگون به ابعاد زندگی یک شهید بپردازند؛ از این رو اشکالی ندارد اگر کتاب‌های متعددی درباره یک شهید منتشر شود.

شهید میرسیار قله‌های زیادی دارد

حاتمی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت، نیز درباره این موضوع گفت: ما کتابی درباره این شهید آماده کرده بودیم و وقتی متن نهایی را به همسر شهید دادیم، متوجه شدیم که روایتی از همسرشان هم به همت انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود. زندگی این شهید قله‌های زیادی دارد و می‌توان چند عنوان کتاب دیگر هم درباره او نوشت.

محمدخانی نیز در این باره بیان کرد: انتشار کتاب‌های مختلف درباره یک شهید به دیده شدن بیشتر آثار کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس فقط با مشارکت چهار ناشر برپا می‌شود، گفت: دو دلیل وجود دارد. بنابر تجربه قبلی غرفه مجازی کتاب که همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب بود، با احتیاط وارد عمل شدیم و در این طرح ترجیح دادیم با حضور تعداد اندک ناشران دست به این اقدام بزنیم تا با هماهنگی و تمرکز بیشتر این طرح را اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha