آخرین وضعیت جهش‌های ژنتیکی ویروس کرونا
کد خبر: 3923868
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
زالی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت جهش‌های ژنتیکی ویروس کرونا

فرمانده عملیات کرونا در تهران بزرگ، در رابطه با جهش‌های ویروس کرونا گفت: مطالعات در ایران و جهان نشان داده که برخی از خرده‌جهش‌ها میزان سرایت‌ و انتقال ویروس کرونا را افزایش داده است، اما بر بیماری‌زایی ویروس و مرگ و میر به صورت مستقیم تأثیر نداشته است.

آخرین وضعیت جهش‌های ژنتیکی ویروس کرونابه گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا زالی، فرمانده عملیات کرونا در تهران بزرگ، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در رابطه با جهش‌های ویروس کرونا اظهار کرد: مطالب علمی ضد و نقیضی درباره این ویروس گفته می‌شود و تاکنون چندین جهش داشته است که از آن به عنوان شبه‌جهش یا  خرده‌جهش تلقی می‌شود.

وی افزود: برخی از این جهش‌ها میزان سرایت‌ و انتقال ویروس کرونا را افزایش داده، اما روی بیماری‌زایی ویروس به صورت مستقیم تأثیر نداشته است.

زالی ادامه داد: تاکنون مطالعات پراکنده‌ای در ایران و سایر کشور‌های جهان انجام شده، اما هنوز مستندات تأییدشده‌ای درباره جهش‌ آن وجود ندارد.

وی افزود: از آنجا که این ویروس RNA بوده و این گونه ویروس‌ها در طبیعت تغییرپذیر هستند، همیشه می‌توانیم به صورت بالقوه در انتظار جهش آن باشیم. تاکنون جهش‌ها، که عمدتاً خرده‌جهش بوده‌اند، روی انتقال ویروس تأثیر گذاشته‌اند.
انتهای پیام
captcha