برگزاری دوازدهمین نشست بین‌المللی «مقابله با خشونت علیه زنان» در عراق
کد خبر: 3923831
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

برگزاری دوازدهمین نشست بین‌المللی «مقابله با خشونت علیه زنان» در عراق

دوازدهمین نشست بین‌المللی «مقابله با خشونت علیه زنان» در نخستین روز از ماه صفر و روز اسلامی مقابله با خشونت علیه زنان برگزار شد.

برگزاری دوازدهمین نشست بین‌المللی «مقابله با خشونت علیه زنان» در عراقبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات، دوازدهمین نشست بین‌المللی «مقابله با خشونت علیه زنان» صبح امروز شنبه، 29 شهریور ماه، با حضور نمایندگانی از هیئت‌های دیپلماتیک و شخصیت‌های دولتی در دفتر «عمار حکیم»، رئیس ائتلاف عراقیون، برگزار شد.

عمار حکیم در این نشست با بیان اینکه حضرت زینب(س) بندها را به نماد آزادگی و اسارت را به منبری برای دفاع از حق تبدیل کرد، گفت: انصاف در برابر زنان از اصول انسانی و اسلامی است.

وی ضمن ابراز تأسف از اعمال خشونت علیه زنان فعال حقوق بشر و استفاده از سلاح برای ساکت کردن صدای مخالفان، تصریح کرد: خشونت علیه زنان امری عجیب و به دور از فرهنگ اسلامی و عربی ما به استثنای دوران دیکتاتوری و تروریسم است.

حکیم در ادامه خواستار تأسیس بانک زنان و اعطای وام به زنان کارآفرین شد و بر ضرورت حمایت از بانوان فعال مدنی تأکید کرد.

«جنین هنیس پلاسخارت»، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق، نیز با بیان اینکه خشونت علیه زنان و دختران واقعیتی دردناک است، گفت: مسئولیت مشترکی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان داریم.

انتهای پیام
captcha