قرارگاه‌های بازپروری و سالم‌سازی معتادان در لرستان راه‌اندازی شود
کد خبر: 3923316
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

قرارگاه‌های بازپروری و سالم‌سازی معتادان در لرستان راه‌اندازی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خواستار ایجاد قرارگاه‌هایی برای بازپروری و سالم‌سازی معتادان و برگزاری دوره‌های آموزش خانواده با موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان شد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند در این جهت کمک‌های قابل‌توجهی به لرستان داشته باشد.

قرارگاه‌های بازپروری و سالم‌سازی معتادان در لرستان راه‌اندازی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد سه‎شنبه، 25 شهریور در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: نرخ بالای بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار، کارخانه‌ها، کارگاه‌های تعطیل شده و عدم دامپروری و کشاورزی مکانیزه و عدم تخصیص کافی آب، جهت آبیاری دشت‌های وسیع و حاصلخیز منجر به آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد به مواد مخدر و خرید و فروش آن، طلاق و ... شده که نیازمند توجه خاص آن ستاد برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌هایی که منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی شود.

وی لرستان را نیازمند قرارگاه‌هایی برای بازپروری و سالم‌سازی معتادان دانست و با تاکید بر برگزاری  دوره‌های آموزشی خانواده با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند در این جهت کمک‌های قابل‌توجهی به استان لرستان داشته باشد.

شاهرخی همچنین در دیدار با وزیر کشور با بیان این‌که استان لرستان دارای نیروهای جوان، مؤمن، تحصیل‌کرده، توانا و دانا است، اظهارکرد: پیشینه فرهنگی و علمی استان لرستان نشان‌دهنده این است که این استان همواره خاستگاه علما و اندیشمندان در همه فنون است.

وی افزود: آب فراوان، زمین‌های حاصلخیز، معادن نفت، سنگ‌های معدنی، شیلات و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های استان لرستان است که در مجموع  این استان در صنعت کشاورزی و گردشگری  آماده رشد و تحول است.

نرخ بالای بیکاری در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و ده‌ها کارگاه متوسط و کوچک در استان لرستان تعطیل شده است که در صورت همراهی هیئت دولت و تعیین تکلیف قضایی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌توان گام بزرگی در تولید و اشتغال استان برداشت.

امام جمعه خرم‎آباد گفت: عدم وجود صنایع فرآوری و تبدیلی، دیمی بودن زمین‌های، عدم وجود تخصیص آب کافی، کمبود دامپروری صنعتی و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها در استان لرستان سبب نرخ بالای بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، تورم و افزایش اجاره‌بها در استان لرستان شده است که مجموع موارد گفته شده سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، سرقت و درگیری‌های قبیله‌ای شده است.

شاهرخی با بیان این‌که متاسفانه در استان لرستان زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری متناسب با افزایش جمعیت شهری افزایش پیدا نکرده است، ادامه داد: از مسئولان کشوری درخواست می‌کنیم به حل مشکلات استان لرستان که با تقدیم شش هزار و سیصد شهید استان و همچنین جانبازان و آزادگان همواره درمقابله با ضد انقلاب پیش‌رو هستند، توجه ویژه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بازدید خود از ساختمان‌های در دست ساخت سیل‌زدگان پلدختر و معمولان خواستار مساعدت مالی در جهت تکمیل این ساختمان‌ها و تسریع در احداث راه در دست ساخت خرم‌آباد ـ پلدختر شد.

انتهای پیام
captcha