انعکاس مراسم بزرگداشت آیت‌الله تسخیری در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3919039
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

انعکاس مراسم بزرگداشت آیت‌الله تسخیری در صفحات معارفی رسانه‌ها

امروز مراسم بزرگداشت هفتمین روز از درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، حوزوی و سیاسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز، چهارم شهریورماه در صفحات معارفی رسانه‌ها منعکس شده، خبر مربوط به برگزاری بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری است؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 26 خبر منتشر کرده است که مهم‌ترین عناوین آنها عبارت از «تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها»، «حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر: آیت‌الله تسخیری مدافع سرسخت مکتب اهل بیت(ع) بود»، «احتمال برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در میادین اصلی شهرها قوت گرفت»، «احساس بودن در محضر امام حسین(ع) قلب را جلا می‌دهد»، «کاشانی: هیچ‌کس مثل اهل‌بیت(ع) وحدت‌طلب نیست»، «تجلیل امام جمعه موقت تهران از شورانگیزی عاشقانه خادمان اهل‌بیت (ع) در ماه محرم» و «شعبه‌ ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادسرای کارکنان دولت تشکیل می‌شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر: آیت‌الله تسخیری مدافع سرسخت مکتب اهل بیت(ع) بود»‌ که مربوط به مراسم بزرگداشت آیت‌الله تسخیری است، می‌خوانیم: آیت‌الله تسخیری یکی از شاگردان موفق و ارزشمند شهید بزرگوار آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدباقر صدر  بود که درس او را فراگرفت و از محضر او بهره‌های فراوان برد. ایشان به عنوان چهره شناخته شده و بی‌نظیر در جهان اسلام بود. آیت‌الله تسخیری فقیهی متبحر بود و دیگران را مجذوب خود می‌کرد و مقالات عالمانه او از نظر فقهی بسیار قوی بود. از طرف دیگر انسانی سیاستمدار ولی بی‌حاشیه بود و مسائل داخلی و بین‌المللی را به خوبی می‌شناخت و در عرصه بین‌الملل حضوری جدی داشت و در مجامع بین‌المللی هر کجا که بودیم از ایشان به عنوان شخصیت مبتکر و خلاق یاد می‌شد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: ایشان متفکر و روشنگری بود که کارهای بزرگی را در مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هر جایی که حضور داشت انجام داده است و آثار و برکات فراوانی از وی به جا مانده است. ایشان علاوه بر سیاست‌مداری، شخصیتی ادیب، شاعر و بسیار متواضع بودند و آثار برجسته ادیبانه‌ای دارند. همچنین در رابطه با مکتب اهل بیت(ع) مدافعی سرسخت، اما رئوف بود.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تلاوتی از محمد طوخی/ آیاتی ازسوره مبارکه انفال+صوت»، «عزاداری سالار شهیدان با چاشنی تلاوت قرآن در تکیه بزرگ تجریش+صوت و عکس»، «اجرای طرح ختم قرآن کریم هدیه به سید‌الشهدا (ع)»، «مقتل‌خوانی در یک کافه+عکس» و‌ «مشارکت‌جویی آستان قدس از مردم برای تهیه ۳۰ هزار سبد کالا/ توزیع ۱۹۰ سری جهیزیه» هستند.

خبر اخیر مربوط به مصاحبه پرویز سروری، سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در تهران با فارس است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کشور باید همه اقشار و نهادها مشارکت کنند تا بتوانیم از این شرایط عبور موفقی داشته باشیم. رزمایش مواسات و همدلی از جمله کارهای بزرگی است که برای محرومیت‌زدایی انجام شد و عموم مردم مشارکت گسترده‌ای برای رسیدگی به محرومان داشتند و این رزمایش الگوی خوبی شد برای اینکه در شرایط بحران چگونه به کمک یکدیگر بیاییم. در این راستا آستان قدس رضوی هم از همان روزهای نخست پای کار بود و صدها هزار سبد کالا تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

سروری با اشاره به تلاش دفتر سرپرستی آستان قدس در تهران برای جلب مشارکت خیران و خادمیاران گفت: عمده برنامه‌ریزی ما ما در زمینه جلب مشارکت خادمیاران و خیران است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم و از جمله آنها می‌توان به تهیه و توزیع ۱۹۰ سری جهیزیه طی ۱۰ روز گذشته میان نوعروسان اشاره کرد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 21 خبر پرداخته که مهم‌ترین عناوین آنها عبارت از «تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا می‌شود»، «مشارکت بازاری‌ها در ساخت عتبات عالیات»، «دعا کردن عامل نزدیک شدن به فرهنگ قرآنی است/صحیفه سجادیه تنوع وسیعی از ادعیه است»، «نوروزی: دعای دوم صحیفه سجادیه به توصیف ویژگی‌های خاتم رسل و دعا برای پیروان آن حضرت پرداخته است»، «توجه به دو عامل مادی و معنویِ بلایا؛ درس صحیفه سجادیه برای زندگی امروز است» و «احیای تقریب به ادامه راه مرحوم آیت الله تسخیری نیاز دارد» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «محتوای موثر قرآنی برای ارائه در حوزه هنر و رسانه تهیه شود»، «آیت‌الله تسخیری اسلام رحمانی را ذیل بحث مقاومت مطرح کرد»، «آیت‌الله تسخیری مدافع سرسخت؛ اما رئوف مکتب اهل بیت (ع) بود» و «هفت‌هزار ناظر بر سلامتی برگزاری هیئت‌ها نظارت می‌کنند» هستند.

خبر اخیر مربوط به مصاحبه نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با ایرنا است که در بخش‌هایی از آن آمده است: با مدیریت ستاد محرم کشور و مراکز استان‌ها و توجه ویژه بانیان مجالس و مردم عزادار مجالس و هیئاتی که مجوز برگزاری مراسم را از سامانه بیرق گرفته‌اند، عزای سالار شهیدان منظم و با رعایت همه موارد بهداشتی اعلام شده در سراسر جغرافیای پرعشق ایران اسلامی در حال برگزاری است و حفظ جان مردم و عزاداران اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است. کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار اسیب پذیر و نیازمند هم در دستور کار هیئت‌هاست و امسال بیشتر نذورات به صورت خام بین نیازمندان توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «فردی که امام حسین(ع) را ناپاک خطاب کرد! +فیلم»، «عزاداری محرم همراه با شور و شعور حسینی/ بی‌قراری جوانان برای شهید خردسال کربلا» و «عاقبت تبعیت نکردن از امام حسین (ع)/ روایتی از سرنوشت دردناک عبیدالله بن حر جعفی+ فیلم» و «تفاوت مومن و منافق در کلام اباعبدالله(ع)» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار بیست خبر پرداخته که تیتر مهم‌ترین اخبار آن عبارت از «​عرب‌زبانان در کتاب‌هایشان از حضرت زینب(س) به عنوان زنی عاقل یاد می‌کنند»، «نمایشگاه مجازی «نسخ خطی عاشورایی» در سایت کتابخانه مجلس»، «مطالعات اسلامی و تاریخ معاصر؛ میراث مکتوب حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان» و «روح‌الله حسینیان؛ رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درگذشت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: «محمد حسینیان» فرزند مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان، صبح روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود از درگذشت پدر خود خبر داد و نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون روحم جانم پدرم روح‌الله حسینیان به سالار شهیدش پیوست.»

روح‌الله حسینیان (متولد ۱۳۳۴ شهر شیراز)، قاضی و سیاستمدار و رئیس مؤسسه پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود. وی همچنین نمایندگی مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. کتاب‌های «چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران» «چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن» و «بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران»، «حریم عفاف (حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی)»، «ستاره صبح انقلاب (زندگی‌نامه حاج آقا مصطفی)»، «فرشته زمینی (زندگانی زهرا سلام الله علیها)»، «ماجراهای آغاجری» و «بازخوانی نهضت ملی ایران» آثاری است که از او بر جای مانده است.

میزان

«ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی»، «۴ عمل مهم از منظر «امام حسین‌(ع)»» و «آنچه در روز پنجم ماه محرم بر كاروان «امام حسین(ع)» گذشت/روزى به نام «زهیر بن قین بجلی» نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha