ارتحال آیت‌الله تسخیری خسارتی برای اسلام و تشیع است
کد خبر: 3918816
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران؛

ارتحال آیت‌الله تسخیری خسارتی برای اسلام و تشیع است

عضو خبرگان رهبری و رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ارتحال آیت‌الله محمدعلی تسخیری را خسارتی برای اسلام و تشیع عنوان کرد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: این شخصیت بزرگ که خودش را وقف اسلام و حمایت از مسلمین کرده بود، غیر از مراحل تحصیلی و حوزوی که در حد خوب به بالا داشت، تمام عمر خود را سعی بر حمایت و پشتیبانی از اسلام، مؤمنین، مسلمین و طلابی که در امر تبلیغ دین نقشی داشتند، عنایت ویژه‌ای داشت.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری در کسوت مشاوره رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام مجاهدانه و خالصانه خدمتگزار اسلام و انقلاب بود، افزود: تبلیغ، ترویج دین و دفاع از کیان اسلام و تشیع همچنین تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام و رهبری همیشه در دستور کار وی در سفر‌های متعددی بود که به اقصی نقاط جهان اسلام داشت.

وی با اشاره به جلساتی که با حضور آیت‌الله تسخیری در تهران برگزار می‌شد، به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم در جلسه‌ای که قرار بود ایشان حضور داشته باشند، آقای حجازی از دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش‌های مجاهدانه این مرد خستگی‌ناپذیر گفتند: «آقای تسخیری با این حجم کار و حضور پی در پی در همایش‌ها و اجلاسیه‌ها اگر فرصتی کنند و به ایران و تهران بیایند، احتمالاً در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد». این تلاش و مجاهدت خالصانه برای همه دوستان و همکاران وی واضح بود و همگان شاهد تلاش‌های دلسوزانه این مردم الهی و نقش او در دفاع از اسلام و تشیع بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: تعمیق و توسعه اسلام و تشیع و احترام و اهمیت به اهل بیت‌(ع) در میان مردم و معرفی هر چه بیشتر خاندان عصمت و طهارت(ع) با هدف تقریب هر چه بیشتر و وحدت جهان اسلام، از دغدغه‌های این مجاهد خستگی‌ناپذیر بود.

آیت‌الله مقتدایی به تعبیر «زبان گویای اسلام و انقلاب اسلامی» از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص آیت‌الله اشاره کرد و گفت: وقتی کسی همه عمر خود را خالصانه برای تبلیغ دین و احکام دین، معارف اهل بیت(ع) و اندیشه‌های امام و انقلاب تلاش کند، الگوی اسلام شود و به همین واسطه افراد زیادی توسط او هدایت بشوند و احکام الهی را یاد بگیرند، به وسیله او مستبصر و سپس شیعه شوند، این تعبیر مقام معظم رهبری دقیق و کاملاً بجاست. نقش آیت‌الله تسخیری در برگزاری کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های وحدت اسلامی در ایران و خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست او در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و نشست‌های بین‌المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی حضور پیدا می‌کرد و ضمن دفاع از اسلام و تشیع، جایگاه و دیدگاه‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی را براساس نظریات و اندیشه‌های پرارزش امام و رهبری بیان و از آن‌ها دفاع می‌کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز نه تنها فقدان ایشان در ایران، بلکه در تمام بلاد اسلامی و نزد علمای اسلام و شخصیت‌های سیاسی و مراکز علمی تحقیقاتی اسلامی غیر اسلامی خلأ چنین چهره تقریبی را ایجاد کرده است، همانطور که مشاهده کردید، صد‌ها پیام تسلیت از علمای بلاد اسلامی و غیر اسلامی برای غم ارتحال ایشان صادر و مخابره شد.

انتهای پیام
captcha