بهره‌برداری از پروژه ساماندهی یادمان شهدای بیله‌سوار
کد خبر: 3913883
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

بهره‌برداری از پروژه ساماندهی یادمان شهدای بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: روند اجرای فاز اول پروژه ساماندهی یادمان شهدای شهریور سال ۱۳۲۰ شهرستان بیله‌سوار مطلوب و مناسب بوده و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه ساماندهی یادمان شهدای بیله‌سواربه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله‌سوار، ۱۱ مردادماه در بازدید از روند اجرای پروژه ساماندهی یادمان شهدای سوم شهریور سال۱۳۲۰ این شهرستان، اظهار کرد: شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ شهرستان بیله‌سوار سند زنده مقاومت مرزداران این شهرستان در مقابل تهاجم بیگانگان به خاک پاک میهن اسلامی‌مان است.
وی با اشاره به اهمیت این یادمان گفت: به دلیل فداکاری‌ها و شهادت مرزداران در سوم شهریورماه سال ۱۳۲۰ در مقابل ارتش شوروی سابق، روز سوم شهریور به‌عنوان روز شهرستان بیله‌سوار نامگذاری شده و افتتاح یادمان شهدای بیله‌سوار گامی در راستای ارج نهادن به مجاهدت شهدا و تکریم مقام شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: مزار شهدای گمنام سوم شهریور ۱۳۲۰ در جنب مدرسه امام خمینی (ره) بیله‌سوار در محله قدیم گمرگ قرار گرفته و شهدایی که در حمله قشون روس دلاورمردانه مقاومت کرده و به شهادت رسیدند در این آرامگاه مدفون هستند که مزار این شهدا نماد مقاومت دلاورمردان این مرز و بوم در برابر بیگانگان است.
فرنام حامد، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیله‌سوار نیز در این بازدید اظهار کرد: این پروژه یکی از مطالبات مردم این شهرستان بوده و امسال فاز اول آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار تخصیص یافته فاز اول این پروژه چهار میلیارد ریال بود که صد درصد جذب و هزینه شده است تا این پروژه برای افتتاح و در موعد مقرر مهیا شود.

انتهای پیام
captcha