لزوم تربیت راویان دفاع مقدس با هدف پیاده‌سازی سیره شهدا
کد خبر: 3911505
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

لزوم تربیت راویان دفاع مقدس با هدف پیاده‌سازی سیره شهدا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امروز حیات فرهنگی جامعه نیازمند شناخت راه و آموزه‌های شهداست، گفت: بنیاد حفظ آثار لرستان باید با تربیت راویان دفاع مقدس سیره شهدا را در جامعه پیاده کند.

لزوم تربیت راویان دفاع مقدس با هدف پیاده‌سازی سیره شهدابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، دوشنبه، سی‌ام تیرماه در دیدار با امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان این‌که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را باید حافظ آثار و ارزش‌هایی بدانیم که در روز عاشورا اتفاق افتاد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به ما یاد دادند که باید حافظ ارزش‌های جهادی باشیم که در طول تاریخ نیازمند آ‌ن‌ها خواهیم بود.

وی با ذکر این مطلب که براساس آیه قرآن شهدا مردم را صدا می‌زنند برخی این صدا را می‌شنوند و برخی دیگر نمی‌شنوند، گفت: یادگارها، موزه‌های دفاع مقدس و آثار شهدا، صدا را در گوش افرادی که صدای آن‌ها را می‌شنوند، طنین‌انداز می‌کنند.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که شهدا مردم را صدا می‌زنند و می‌گویند از گذشته پشیمان نشوید و از آینده نترسید و راه شهدا را ادامه بدهید، گفت: حیات فرهنگی جامعه نیازمند شناخت راه شهداست، کمااینکه که در جنگ گاهی گره‌هایی در کار می‌افتاد ولی با دعا و مناجات شهدا این گره‌ها باز می‌شدند که این امر نشان از اخلاص و اعتقاد به راه مستقیم بود.

حیات فرهنگی جامعه؛ نیازمند شناخت راه شهدا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که مجموعه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با حفظ آثار شهدا صدای آن‌ها را در جامعه طنین‌انداز می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که شهدا نیاز به طنین‌انداز شدن صدایشان ندارند بلکه ما در حیات فرهنگی به شناخت شهدا نیاز داریم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از لرستان به عنوان مرکز تدین و انقلابی‌گری یاد می‌کنند، گفت: در استان لرستان می‌توان از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی و همچنین چهره‌های فرهیخته علمی و فرهنگی که در تمام زمینه‌ها حضور دارند و همچنین نیروهای مسلح که در حفظ آثار شهدا می‌تواند بسیار مؤثر باشند، استفاده کرد.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که طی چندین نشست با مدیران سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان در حال استخراج بودجه فرهنگی دستگاه‌ها هستیم، ادامه داد: مدیران استان باید سعی کنند علاوه بر بودجه‌های استانی از بودجه‌های ملی سهم دریافت کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و شهادت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس باید تلاش شود و از ردیف بودجه ملی گرفته شود، ادامه داد: باید از ظرفیت ۹ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بهره گرفت این در حالی است که جهت معرفی بنیاد حفظ آثار به نسل امروز و شهرستان‌های استان، باید نشست‌هایی با جوانان و به عرصه آوردن گروه‌های انقلابی، جهادی و همچنین تشکل‌های اسلامی در سراسر استان برگزار شود.

وی با ذکر این مطلب که استان لرستان از استان‌های اثرگذار در دوران دفاع مقدس بود، گفت: تربیت روایان دفاع مقدس با هدف پیاده‌سازی سیره شهدا باید در اولویت کار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار گیرد و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و ایثار و دفاع مقدس بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha