ایجاد ۸ هزار شغل از سوی کمیته امداد کرمان در سال گذشته
کد خبر: 3911300
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

ایجاد ۸ هزار شغل از سوی کمیته امداد کرمان در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه تعهد این نهاد جهت ایجاد شغل در سال گذشته چهار هزار شغل بوده است که خوشبختانه موفق به تحقق هشت هزار شغل شدیم، گفت: با تلاش مضاعف، کمیته امداد استان موفق به کسب رتبه برتر در ایجاد اشتغال میان نهادهای دیگر استان شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از کمیته امداد استان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز یکشنبه، 29 تیرماه با اشاره به اینکه یکی از عوامل افزایش اعتماد به نفس و روحیه مددجویان کمیته امداد اجرای طرح‌های اشتغالزایی است؛ لذا یکی از اهداف کمیته امداد اشتغتالزایی و توامندسازی خانوارهاست، گفت: در همین راستا در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که ۹ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد اجرا شود.

وی افزود: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه هشت هزار و ۴۰۰ مورد از این طرح‌ها تأمین می‌شود و مابقی از محل مراکز کاریابی و ارتباط با کارفرمایان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کرمان با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتعال به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری، بیان کرد: در زمینه اجرای دو کلان‌پروژه هدایت و راهبردی شغلی مددجویان، ۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد از طریق هدایت شغلی و ۵۰ درصد آن‌ها از طریق راهبرد شغلی به‌منظور بازدهی بهتر طرح‌های اشتغال کمیته امداد انجام می‌شود.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان کمیته را به‌کار بگیرند خبر داد و اظهار کرد: براین اساس با به‌کارگیری هر یک از فرزندان مددجویان در مناطق برخوردار مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت و اگر ۴۰ نفر به‌کارگیری شوند، مبلغ دو میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند و یا اینکه به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد توسط این نهاد استفاده کنند.

صادقی اظهار کرد: در مناطق محروم که دارای ضریب ۶ و ۷ هستند علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ازای به‌کارگیری هر نفر، سهم بیمه کارفرما از سوی کمیته امداد به مدت سه سال پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مناطق محروم با ضریب محرومیت ۶ و ۷ علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو، به مدت سه سال نیز حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود و همچنین در مناطق محروم با ضریب محرومیت ۸ و ۹ نیز علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، حق بیمه سهم کارفرما به مدت چهار سال توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

صادقی با بیان اینکه تعهد این نهاد جهت ایجاد شغل در سال گذشته چهار هزار شغل بوده است که خوشبختانه موفق به تحقق هشت هزار شغل شدیم، تأکید کرد: با تلاش مضاعف، کمیته امداد استان کرمان موفق به کسب رتبه برتر در ایجاد اشتغال میان دستگاه‌های مربوطه استان کرمان شد.

انتهای پیام
captcha