اتمام پروژه «اطلس بقاع و اماکن متبرکه» لرستان
کد خبر: 3910136
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

اتمام پروژه «اطلس بقاع و اماکن متبرکه» لرستان

معاون اوقاف لرستان از اتمام پروژه «اطلس بقاع و اماکن متبرکه» لرستان خبر داد.

تهیه اطلس بقاع و اماکن متبرکه لرستانمسلم رضایی‌پور،  معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، از اتمام پروژه اطلس بقاع و اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: در این پروژه که برای اولین‌بار اجرا شده، مختصات جغرافیایی تمامی بقاع و اماکن متبرکه استان به تعداد ۱۰۹ بقعه و مکان متبرکه، بر اساس مختصات جهانی UTM برداشت و بر روی نقشه‌های تحویلی، جانمایی شد.

وی افزود: با توجه به قرارگیری استان لرستان در مختصات جهانی UTM بر روی دو زون ۳۸ و ۳۹، از مجموع ۱۰۹ بقعه و مکان متبرکه استان، ۳۸ بقعه و مکان متبرکه در زون ۳۸ و تعداد ۹۴ بقعه و مکان متبرکه در زون ۳۹ قرار گرفته‌اند.

رضایی‌پور ادامه داد: در این پروژه، علاوه‌بر جمع‌آوری موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مکانی بقاع و اماکن متبرکه، اطلاعات توصیفی آن‌ها شامل وضعیت راه‌های دسترسی، شرایط آب و هوایی، اقلیم و سایر اطلاعات جغرافیایی مورد نیاز در قالب نرم‌افزار Gis تهیه شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از این تکنولوژی، باعث افزایش دقت و سرعت در برنامه‌ریزی، نظارت، پیگیری پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی شده و نقش بی‌بدیلی در ارائه تسهیلات و خدمات به زائران و مجاوران بقاع و اماکن متبرکه خواهد داشت. از دیگر مزایای این پروژه، تسریع امدادرسانی و ارائه خدمات اضطراری در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی است.

انتهای پیام
captcha