وجود ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های لرستان
کد خبر: 3908683
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

وجود ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان این‌که ۱۲ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در این استان وجود دارد، گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

وجود ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتاب‌خانه‌های لرستانفرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که ۱۲ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در این استان وجود دارد، گفت: بیش‌ از ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتاب‌خانه‌های استان موجود است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۳۳ کتابخانه‌ نهادی و ۲۰ مورد مشارکتی در استان وجود دارد، ادامه داد: ۱۲ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در لرستان وجود دارد که ما مجری هیچ‌کدام از این پروژه‌ها نیستیم و دستگاه بهره‌بردار هستیم و پیگیری‌های زیادی در راستای تکمیل پروژه‌ها انجام می‌دهیم.

طهماسبی با اشاره به احداث کتابخانه شهدای کوهدشت و این‌که مجری این پروژه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوده است، اضافه کرد: با کمک خیران در مدت زمان هفت ماه این کتابخانه را تکمیل کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در یکی دو سال گذشته پنج کتابخانه در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، الیگودرز، ازنا و چگنی به بهره‌برداری رسیده و کتابخانه درب‌گنبد کوهدشت که تعطیل بود را بازگشایی کردیم.

وی بیان کرد: هر پروژه‌ای که به بهره‌برداری برسد بلافاصله نهاد بحث تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن‌را انجام می‌دهد و مشکلی از این بابت نداریم.

طهماسبی با اشاره به کمبود کتابخانه در لرستان و این‌که به‌ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه داشته باشیم که متأسفانه در لرستان با این میانگین فاصله داریم، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتاب‌خانه‌های استان لرستان موجود است.

انتهای پیام
captcha