فقدان آموزش‌های دینی و معنویت باعث گرایش به اعتیاد می‌شود
کد خبر: 3906967
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

فقدان آموزش‌های دینی و معنویت باعث گرایش به اعتیاد می‌شود

امام جمعه سنندج اعتیاد به مواد مخدر را مهم‌ترین عامل تهدید جامعه خواند و عنوان کرد: فقدان آموزش‌های دینی و معنویت باعث گرایش به اعتیاد می‌شود که در این راستا باید مسئولان با ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، جوانان را از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، ششم تیرماه در دیدار با فرمانده انتظامی و دبیر هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تقدیر از تلاش‌های ارزنده متولیان حوزه مبارزه با پدیده شوم و خانمانسوز مواد مخدر و قاچاق کالا اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل بزرگ اجتماعی‌ بوده که آسیب‌های ناشی از آن می‌تواند ویرانگر «امنیت، آسایش و هنجارهای اجتماعی» باشد.

وی با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور و استان کردستان رو به کاهش است، افزود: باید از ظرفیت‌های اجتماعی و دینی، روحانیت، بسیج، مساجد، خیران، دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در مقابله با اعتیاد بهره گرفت.

ماموستا رستمی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر اقدامات سلبی به‌تنهایی نتیجه‌بخش نخواهد بود، افزود: باید با اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه و عزمی راسخ با همکاری خانواده‌ها و همه اقشار مختلف جامعه، با این پدیده شوم مقابله شود.

امام جمعه سنندج اعتیاد به مواد مخدر را مهم‌ترین عامل تهدید جامعه خواند و عنوان کرد: فقدان آموزش‌های دینی و معنویت باعث گرایش به اعتیاد می‌شود، بنابراین باید مسئولان با ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، جوانان را از آسیب‌های ناشی از مصرف موادمخدر آگاه کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها از جمله در حوزه مقابله با مواد مخدر با تمام توان و امکانات در تلاش بوده و همه ما و مردم قدردان تلاش‌ها و اقدامات ایثارگرانه پلیس هستیم، تأکید کرد: باید مردم نیز برای ریشه‌کنی این معضل بزرگ در جامعه ورود و همکاری لازم داشته باشند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه، شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، یادآور شد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در راستای مقابله با این پدیده شوم با پلیس همکاری کنند.

‌اعتیاد هدف غایی دشمنان برای به چالش کشیدن جامعه اسلامی است

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه این دیدار با بیان اینکه موضوع اعتیاد به موادمخدر توطئه استکبار جهانی است، اظهار کرد: دشمنان از طریق آلوده‌کردن جوانان به این معضل، قصد به ‌چالش کشیدن جامعه اسلامی را دارند.

وی افزود: با ورود آمریکا به کشور افغانستان میزان تولید مواد مخدر چند برابر افزایش داشته و این نشان می‌دهد که موضوع مواد مخدر توطئه استکبار جهانی است.

فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: امروز ایران به‌عنوان یکی از کشورهای استکبارستیز در عرصه مقابله جهانی با پدیده شوم مواد مخدر از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون 3 هزار و 800 شهید و بیش از 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای مبارزه با این معضل اجتماعی، «شناخت علمی چگونگی و چرایی این مسئله و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای کاهش آن» است، عنوان کرد: برای مبارزه جدی با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و ارتقاء استراتژی فرهنگی و بالا بردن میزان آگاهی‌های عمومی هستیم.

سردار آزادی از همه رسانه‌های جمعی، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و خود مردم خواستار شد که در راستای مبارزه با مواد مخدر با پلیس همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha