نگاه ویژه امام خمینی(ره) به حضور بانوان در جامعه
کد خبر: 3902829
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

نگاه ویژه امام خمینی(ره) به حضور بانوان در جامعه

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به نگاه ویژه امام خمینی(ره) به بانوان گفت: نگاه آماری به حضور بانوان بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف نشان از پیاده شدن اندیشه‌های امام در حوزه زنان است.

نگاه ویژه امام خمینی(ره) به حضور بانوان در جامعهطاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نگاه امام راحل به خانواده و زن اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید بسیار زیادی در موضوع زنان و خانواده داشتند و اما اینکه آیا اندیشه‌های امام در خصوص بانوان طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در جامعه پیاده شده با مقایسه آماری قبل و بعد از انقلاب متوجه اتفاقات خوب و موثر در حوزه زنان می‌شویم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب زنان با حفظ شئونات اسلامی در همه عرصه‌ها حضور پیدا کردند و اولین عرصه‌ای هم که حضور یافتند در بحث آموزش بود و شاهد ورود بانوان به دانشگاه‌ها بوده و هستیم.

طهماسبی اضافه کرد: در این حوزه نیز با توجه به آمار فارغ‌التحصیلان زن از دانشگاه شاهد پیشی گرفتن بانوان از مردان هستیم که تفاوت این آمار نسبت به قبل انقلاب بسیار قابل توجه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: امروز شاهد حضور زنان در قوه مجریه، مقننه و قضاییه هستیم که این حضور نسبت به قبل پررنگ‌تر شده است و می‌بینیم که زنان بسیاری با شرایط یک زن اسلامی و ایرانی در همه عرصه‌ها حضور یافتند به عنوان مثال معاون قوه قضائیه ما در استان یک بانو است که فعالیت‌های خوبی هم تاکنون داشته است.

وی عنوان کرد: امروز در قوه مقننه نیز نمایندگان زیادی از قشر بانوان داریم اما قبل از این آیا زنان در مجلس حضور داشتند؟ همچنین در دستگاه‌های اجرایی نیز بانوان زیادی فعالیت دارند، این حضور یعنی از اندیشه‌های امام در خصوص بانوان استفاده کردیم و تغییرات خوبی نیز از حضور زنان در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

طهماسبی با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند خاطرنشان کرد: این امر در حال حاضر در کشور ما وجود دارد که امیدواریم در آینده نیز با رشد بیشتری از حضور زنان به سمت تعالی حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در خصوص اهمیت خانواده از نگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد: در بحث خانواده نیز امام رکن اصلی خانواده را زن می‌دانند، چرا که زنان را انسان‌ساز می‌شمارند، لذا با توجه به اندیشه‌های امام باید توجه ویژه به زن شود.

وی ابراز کرد: همچنین حضور زنان در عرصه‌های مختلف بنا به ذوق و علاقه و خواسته خود نیز در بحث انسان‌سازی بسیار موثر است، چرا که با اطلاعات و آگاهی دقیق و به‌روزتری برای تربیت نسلی که قرار است این جامعه را به دست گیرد، ورود می‌کنند.

انتهای پیام
captcha