برگزاری محفل شعر «در سوگ آفتاب» در خرم‎آباد
کد خبر: 3902554
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

برگزاری محفل شعر «در سوگ آفتاب» در خرم‎آباد

محفل شعر «در سوگ آفتاب» با موضوعات رحلت امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و سلامت در خرم‌‏آباد برگزار شد.

برگزاری محفل شعر «در سوگ افتاب» در خرم‎آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، عصر دوشنبه، 12 خردادماه در آستانه فرارسیدن ایام رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) محفل شعری با عنوان «در سوگ آفتاب» در خرم‌‏آباد برگزار شد.

در این مراسم که توسط سازمان بسیج هنرمندان استان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور 10 نفر از شاعران انقلابی استان لرستان برگزار شد، شاعران حاضر به خوانش آثار خود در وصف حضرت امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و همچنین مدافعان سلامت پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در این محفل ادبی با بیان این‌که شخصیت حضرت امام(ره) بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت استوار بود که هم در آثار و هم در سخنان ایشان به خوبی مشهود هستند، افزود: هنر و شعر انقلاب باید ضمن حرکت در مسیر شاخصه‌های شخصیتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی مفاهیم دینی را در سطح جامعه ترویج کرده و در اشعار و آثار خود بسیاری از فضیلت‌ها همچون صداقت، انصاف و اخلاق را به تصویر بکشند.

وی با بیان این‌که تعهد ادبی و دینی است که ماندگاری و اثرگذاری شعر انقلاب را تضمین می‌کند تا از این طریق ضمن تقویت پایه‌های فرهنگ در جامعه، زمینه توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم آورند، اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) در مسیر تحقق انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از عدالت‌خواهی و عدالت‌جویی کوتاه نیامد و خسته نشد و بزرگداشت امام یعنی آموزه‌ها و آرمان‌های ایشان را در سطح جامعه ترویج کنیم.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این محفل شعر بر پایبندی هنرمندان و اصحاب فرهنگ لرستان به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: از همان ابتدای شکل‌گیری حرکت انقلاب تاکنون، اصحاب فرهنگ و هنر استان لرستان، ضمن همراهی و پایبندی به آرمان حضرت امام(ره) برای استقرار و استحکام پایه‌های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در تمام صحنه‌ها حضوری مستمر داشته‌اند.

وی افزود: آن‌چه امروز باید در فعالیت‌های این حوزه مدنظر قرار گیرد، زنده نگه داشتن آموزه‌های حضرت امام(ره) و ادامه‌دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری است که باید در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نمود و ظهور یابد.

مدیرکل ارشاد لرستان با یادآوری این‌که شعر انقلاب، آینه تمام‌نمای این آموزه‌ها است که در کلام شاعران انقلابی تجسم یافته و نیازمند توجه بیش از پیش متولیان حوزه فرهنگ است، گفت: همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های مختلف می‌تواند ضمن انسجام پایه‌های فرهنگ در استان، به گسترش و ماندگاری بیشتر این فعالیت‌ها در سطح جامعه کمک کند. ‌

انتهای پیام
captcha