۱۰ ویژگی حکومت امام زمان(عج)
کد خبر: 3899888
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

۱۰ ویژگی حکومت امام زمان(عج)

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وعده خداوند بر حکومت صالحان بر زمین، گفت: دولت امام زمان(عج) ویژگی‌هایی دارد که اگر ما می‌خواهیم حکومت‌مان امام زمانی باشد باید به آن ویژگی‌ها پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در بیان تفسیر آیات ۱۰۴ و ۱۰۵ سوره انبیاء که به‌صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند در قرآن بارها به معاد تذکر داده که یکی از روش‌های تذکر در قرآن، بیان اسامی روز قیامت است.

وی افزود: مثلا وقتی خداوند می‌فرماید قیامت یوم‌الحسره است متوجه می‌شویم که انسان‌ها در آن روز حسرت گذشته را می‌خورند و وقتی می‌گوید قیامت یوم‌التغابن است می‌فهمیم که برخی در آن روز احساس غبن و ضرر می‌کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه بیش از ۷۰ نام در قرآن برای قیامت بیان شده که هر کدام به نوعی بیان حوادثی است که در قیامت و یا در آستانه قیامت اتفاق می‌افتد، گفت: بیان این اسامی برای انسان سازنده است و آثار تربیتی دارد و در آیه ۱۰۴ سوره انبیاء هم برخی از این نام‌ها ذکر شده است.

وی یکی از نام‌های قیامت در آیه ۱۰۴ سوره انبیاء را روز پیچیده شدن طومار آسمان‌ها بیان کرد و گفت: یکی از روش‌های قرآن برای اینکه مردم متوجه شوند، تشبیه و تمثیل است؛ خداوند در این سوره وقتی می‌خواهد روز قیامت را معنا کند می‌گوید ما آسمان را مانند نامه‌ای می‌پیچانیم و نظام عالم به هم می‌خورد و این نظام تبدیل به نظام دیگری می‌شود و روزهایش فرق دارد.

رفیعی با اشاره به شبهاتی که در زمینه معاد و زنده شدن مردگان وجود داشته و دارد، اظهار کرد: خداوند در این آیه اینگونه جواب داده است که همانطور که روز اول انسان را از هیچ آفریدیم همانطور هم برمی‌گردانیم و در جای دیگر می‌فرماید که زنده کردن مردگان از آفرینش آن آسانتر است. بنابراین استبعاد ندارد و این وعده خداست و خداوند به وعده خود عمل می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره انبیاء این آیه را از آیات کلیدی دانست و گفت: خداوند می‌فرماید ما در زبور که کتاب حضرت داوود، پدر حضرت سلیمان است و بعد از تورات حضرت موسی نازل شده است نوشتیم که این زمین و دنیا را بنده‌های صالح به ارث می‌برند و صالحان بر آن حکومت می‌کنند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روایات متواتری داریم که منظور از عباد صالح، امام زمان(عج) و اصحابش هستند، یادآور شد: در زبور فعلی هم با اینکه تحریف شده، این مطلب ذکر شده است که شریران منقطع می‌شوند و متوکلان وارث زمین خواهند شد و در جای دیگر دارد که فاسدان منقطع می‌شوند و متواضعان وارث زمین خواهند شد.

وی یکی از بالاترین مصادیق این آیه را حکومت حضرت حجت(عج) دانست و افزود: حکومت ایشان یک حکومت واحد جهانی است که زمین را بنده‌های صالح  خدا به ارث می‌برند و افراد صالح بر زمین حکومت می‌کنند.

رفیعی به بیان ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) پرداخت و تصریح کرد: اولین ویژگی عدالت است به این معنی که ظلم در این حکومت وجود ندارد و زمین از عدل پر می‌شود. بنابراین، اگر حکومتی به مردم ظلم می‌کند آن حکومت امام زمانی نیست و مدیر امام زمانی مدیری است که عدالت داشته باشد و به این نیست که اول سخنرانی خود اللهم عجل لولیک الفرج بگوید.

وی به ویژگی‌های دیگر حکومت امام زمان(عج) اشاره و اظهار کرد: رفاه و آسایش مردم یکی از آن ویژگی‌هاست، به گونه‌ای که در حکومت مهدوی ما فقیر نداریم. بنابراین، پیرو امام زمان(عج) فردی است که به فکر رفاه و آسایش مردم است؛ ویژگی سوم تعدیل ثروت و مساوات است به گونه‌ای که در حکومت مهدوی ما فاصله طبقاتی ناشی از بی‌تدبیری مسئولان را نداریم که یک شبه یک عده پولدار شوند و یک عده فقیر.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: فراگیری و جهانی شدن حکومت امام زمان(عج)، رشد فضایل اخلاقی، گسترش علم و دانش، امنیت بی‌سابقه از دیگر ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) خواهد بود و قضاوت‌ها پیشرفت خواهد کرد و دیگر قضات دچار اشتباه و خطا نمی‌شوند.

وی گفت: نهمین ویژگی حکومت امام زمان(عج) نابودی ستمگران است و دیگر دیوانه‌ای مانند ترامپ نمی‌تواند به دنیا حکم براند و عزیزان ما را ترور کند و دهمین ویژگی احیای قرآن و احکام است به گونه‎ای که  فهم قرآن برای همه آسان می‌شود و برخی گمان می کنند که دین جدیدی آمده است.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha