تدوین سند خیریه اسلامی از سوی مؤسسه آل یاسین
کد خبر: 3895227
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

تدوین سند خیریه اسلامی از سوی مؤسسه آل یاسین

مؤسسه آل یاسین در راستای انجام فعالیت‌های بین‌المللی خود اقدام به تحقیق و تدوین سند خیریه اسلامی و طرح حفظ قرآن میان مخاطبان خارجی خود کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه آل یاسین در راستای فعالیت‌های بین‌المللی خود، اقدام به برگزاری جلسات مجازی امور تربیتی از منظر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان کرده است.

همچنین این مؤسسه در حوزه بین‌الملل، سندهای مختلف قرآنی را تدوین کرده است یا در دست تدوین دارد. در همین راستا جلسات قرآنی نیز برگزار می‌شود.

در این باره باید توضیح داد که در راستای تحقیقاتی که درباره نیازهای مادی و معنوی هر فرد به عمل آمده،‌ اسناد خیریه اسلامی و قرآنی تدوین شده است. در این راستا نیازهای مختلف افراد جامعه شناسایی شد که شامل 400 مورد می‌شود.

برای مثال در نیازهای معنوی،‌ مشکلات فکری، مشورتی و ... مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا 100 نفر از وکیلان کانون وکلا اعلام کردند که هر کدام می‌توانند در ماه،‌ دو ساعت به صورت رایگان مشاوره بدهند که برابر سه نفر می‌شود.

این اقدام رویکرد قرآنی دارد که جنبه فردی و اجتماعی آن طراحی و در سندی ارائه شده که قرار است در قالب نرم‌افزار ارائه شود. در همین راستا افراد در هر جامعه می‌توانند بنا به تخصصی که دارند در کار خیر شرکت کنند.

از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه می‌توان به «طرح یک آیه، یک ختم قرآن»، شرح دعای هر روز ماه رمضان، طرح حفظ قرآن و برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد که در ماه مبارک رمضان و برای مخاطبان خارج از کشور تهیه و به صورت مجازی از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام ارائه می‌شود.

همچنین این مؤسسه تاکنون دو هزار و 500 بسته بهداشتی تهیه در راستای مقابله با کرونا بین نیازمندان پخش کرده است.

فعالیت ابتدایی این مؤسسه طی ۱۰ سال در حوزه داخل کشور (ایران) بود که به تدریج در حوزه بین‌الملل نیز ورود پیدا کرد و مشغول به فعالیت شد.

فعالیت فرهنگی این مؤسسه در زمینه‌های مختلفی است که بخش قرآنی، مساجد، مدارس، آموزش و پرورش، اداره حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره‌های معرفتی برای دانشگاه و دانشجویان از این جمله به شمار می‌رود.

این مؤسسه سایت (http://quranresorce.com) را طراحی کرده که برنامه‌های قرآنی مختلفی مانند سیاست در قرآن، اقتصاد، روابط خانوادگی، رفتار با کودکان و ... در آن مطرح شده است. در همین راستا مؤسسات مذهبی در کشورهای مختلف و همین طور داخل ایران با این مؤسسه همکاری می‌کنند.

از دیگر اقداماتی که در این مؤسسه انجام شده، تدوین 1200 ریزموضوع برای حوزه سبک زندگی است. این موضوعات با کمک استادان دانشگاه و طلاب مؤسسه تدوین شده است.

در همین راستا آموزش مجازی قرآن به مردم آمریکا نیز جز برنامه‌های این مؤسسه به شمار می‌رود.

موسسه دینی ـ فرهنگی  آل یاسین در سال ۱۳۸۳ در تهران تشکیل شد. این مؤسسه در ابتدا مدت ۱۰ سال در حوزه داخلی فعالیت داشت و بعد از آن در حوزه خارجی در دو کشور آمریکا و انگلیس فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۴۶۰ مسجد در دو کشور آمریکا و انگلیس را تحت پوشش خود قرار داده است.
انتهای پیام
captcha