تعطیلی اصناف غیر ضروری تا ۲۰ فروردین / نیاز واحدهای صنفی به حمایت دولت
کد خبر: 3889184
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

تعطیلی اصناف غیر ضروری تا ۲۰ فروردین / نیاز واحدهای صنفی به حمایت دولت

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد با بیان این‌که واحدهای صنفی در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند، گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف غیر ضروری باید تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل باشند.

تعطیلی اصناف غیر ضرور تا 20 فروردین/ واحدهای صنفی به حمایت دولت نیاز دارندبه گزارش ایکنا از لرستان، منوچهر اسبکوه، رئیس اتاق اصناف خرم‎آباد امروز، هفدهم فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصناف و بازاریان همواره به‌عنوان خط مقدم در مسائل مختلف جامعه به‌شمار رفته و از دهه‌های گذشته تاکنون می‌توان نقش‌آفرینی جدی این حوزه را در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست کشور به‌خوبی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در هر زمانی‌که کشور نیاز داشته اصناف و بازاریان پیشقدم شده و از تمام ظرفیت خود در کمک به مردم استفاده کردند که نمونه آن‌را باید در جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و سایر موارد به خوبی مشاهده کرد. همچنین در جریان سیل اخیر اصناف با وجود اینکه خود خسارت دیدند اما از تمام ظرفیت‌شان برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده استفاده کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان در ادامه با اشاره به همکاری همه‌جانبه واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: با وجود اینکه اصناف و بازاریان در مهم‌ترین برهه زمانی سالشان قرار داشتند اما اغلب آن‌ها به‌صورت خودجوش اقدام به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی واحدهای صنفی خود کردند و از پانزدهم اسفندماه سال گذشته شاهد تعطیلی بخش اعظمی از بازار لرستان بودیم؛ به‌عنوان نمونه از بیش از ۱۷ هزار واحد صنفی موجود در شهرستان خرم‌آباد حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی باید تعطیل می‌شدند که اغلب آن‌ها به‌صورت خودجوش اقدام به تعطیلی کردند و در مجموع شاهد نقش‌آفرینی مهم اصناف و بازاریان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم.

وی گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف غیر ضروری باید تا بیستم فروردین‌ماه تعطیل باشند که این امر نیز اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان در ادامه با اشاره به خواسته‌های بحق واحدهای صنفی از دولت، افزود: اکنون واحدهای صنفی در شرایط اقتصادی بسیار دشواری قرار داشته و شاهد بروز مشکلات زیادی برای آن‌ها هستیم چرا که چشم امید بسیاری از آن‌ها به تعطیلات پایان سال و بازار شب عید بود که شاهد از دست رفتن این فرصت بودیم.

اسبکوه اظهار کرد: به هرحال واحدهای صنفی از تعطیلی بازار خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را دیدند و اکنون نیز انتظار دارند مسئولان دولت جهت حمایت همه‌جانبه از آن‌ها گام بردارند و مطمئناً باید تصمیم عاجل و مهمی در راستای حمایت از واحدهای صنفی گرفته شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را در راستای کمک به واحدهای صنفی در نظر گیرد؛ چرا که مطمئنا انجام اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکلات اصناف را برطرف کرده و باید بسته حمایتی در برگیرنده بسیاری از مسائل و مشکلات واحدهای صنفی باشد.

اسبکوه با بیان این‌که تاکنون اصناف به عنوان حمایت‌کننده از دولت بوده و در برهه‌های مختلف نقش‌آفرینی ویژه داشتند و اکنون انتظار حمایت همه جانبه از سوی حاکمیت را دارا هستند، اضافه کرد: انتظار اصناف انجام اقدامات عملی حمایتی بوده و این اقدامات باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا مشکلات کسبه و بازاریان کاهش یابد؛ چراکه مطمئناً تداوم وضعیت کنونی ضربات بسیار سنگینی را بر پیکره بازار کشور وارد می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان با بیان این‌که واحدهای صنفی لرستان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند، اظهار کرد: بر اساس آمارها حدود سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که مطمئناً بیشترین تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد بر بخش اصناف و بازار بوده و باید تصمیمات مهمی در راستای حمایت از اصناف گرفته شود.

انتهای پیام
captcha