ویروس «افکار منفی» از کرونا خطرناک‌تر است / از مجاورت با افراد ناامید بپرهیزید!
کد خبر: 3884071
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
یادداشت/

ویروس «افکار منفی» از کرونا خطرناک‌تر است / از مجاورت با افراد ناامید بپرهیزید!

یک روانشناس و مدرس قرآن کریم معتقد است که ویروسی شبیه به کرونا سال‌هاست که ذهن بسیاری از مردم ایران را گرفتار کرده و سالانه قربانیان زیادی گرفته است؛ ویروسی به نام افکار منفی که راه انتقال آن مثل کرونا مجاورت با افراد مبتلاست.

ویروش «افکار منفی» از کرونا خطرناک‌تر است/ از مجاورت با افراد ناامید بپرهیزید!کامران زمان‌نامیان، دکترای تخصصی روانشناسی، هیپنوتراپیست و مدرس قرآن کریم، در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده نوشته است: 

زمانی که سازمان بهداشت جهانی(who) سلامتی روانی را هم‌دوش سلامتی جسمانی به عنوان یکی از ارکان سلامتی معرفی می‌کند، ای کاش سلامت روان هم در جامعه ما محلی از اعراب داشت. ویروسی شبیه به کرونا(با انواع خفیف و شدید) سال‌هاست که ذهن مردم ایران را گرفتار کرده و سالانه قربانیان زیادی از آنان گرفته است. نگاهی به آمار خودکشی‌ها، خودزنی‌ها، خودسوزی‌ها، افسردگی‌ها، هراس‌ها و وسواس‌ها و... شاهدی مطمئن بر این مدعای مبرهن است.

این ویروس کشنده، کشاننده و قدرتمند، «افکار منفی» نام دارد و دو نوع است؛ یکی نوع خفیف است که فرد و اطرافیان را آزار می‌دهد و منجر به افسردگی، وسواس، اضطراب و انواع ترس‌ها و نگرانی‌ها می‌شود و با مراقبت‌هایی نظیر مدیتیشن و درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی برطرف می‌شود، اما نوع شدیدی هم دارد که متأسفانه منجر به خودکشی‌ها، دگرکشی‌ها، خودسوزی‌ها و ... می‌شود.

این ویروس مهلک، سال‌هاست که به میزبانی مردم مهماندوست ایران در ذهن ایرانی‌ جماعت جا خوش کرده و کمتر کسی برای پیشگیری، کنترل و درمان آن گامی برداشته است! نکته حائز اهمیت این است که راه انتقال «کرونا ویروس» و ویروس «افکار منفی» نیز یکی است: «مجاورت».

مجاورت با مبتلایان، مصافحه، در آغوش کشیدن و تنفس در حضور ایشان که اندک اندک منجر به مشابهت و ابتلا می‌شود. ناقلان افکار منفی، ویروس‌ها و زباله‌های ذهنی خود را در ذهن اطرافیان سرازیر، آن‌ها را لبریز و خود را تهی می‌کنند.

چه بسا دریافت‌کننده‌ای که سیستم محافظت و ایمنی او ضعیف‌تر از ارسال کننده است و تروماهای روانی شدید بر او وارد شده، به نوع وخیم آن مبتلا شود. مهم‌تر اینکه در شرایط کنونی، چنانچه به ویروس مخرب روانی «افکار منفی» مبتلا باشید، سیستم امنیتی بدن، محافظتی ضعیف‌تر و احتمال آسیب‌پذیری بیشتری در برابر ویروس مهلک «کرونا» پیدا می‌کند و چنانچه دارای افکاری مثبت، مولد، سازنده و سرشار از آرامش باشید، با ذهنی قوی و بدنی نیرومند، انواع ویروس‌های مهلک را واقعاً شکست خواهید داد.

رعایت فاصله مجاز، با حفظ و رعایت نکات ایمنی، راهی مطمئن در محافظت از ذهنی سالم و زیباست و در صورت ابتلا به ویروس «افکار منفی» یکی از مناسب‌ترین و مؤثرترین درمان‌ها، درمان‌های روانشناختی به ویژه «هیپنوتراپی» است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۱
2
0
بس کنید دیگر. مردم حالشون با این حرفها خوب نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۲۰:۵۲
و دقیقاً فکر منفی، یعنی همین
مرحبا بناصرنا
captcha